• سه‌شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97122814897
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

‌لزوم تسریع در فاز اجرایی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی

‌لزوم تسریع در فاز اجرایی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی

ایسنا/سمنان ‌استاندار سمنان بر ضرورت آغاز هر چه سریع‌تر مراحل اجرایی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی و استان سمنان تاکید کرد.

‌به گزارش ‌ایسنا-‌ علیرضا آشناگر در آخرین جلسه شورای اداری استان و آئین ‌تکریم و معارفه معاون ‌هماهنگی ‌امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: تامین منابع آبی لازمه تداوم رشد و توسعه استان بود و تصویب طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی عیدی خوبی از سوی دولت و مجلس به مردمان کویر مرکزی بود.

وی با تقدیر از ‌زحمات زندیه وکیلی معاون پیشین عمرانی استاندار و قدرت‌الله ابک قریب به یک‌سال سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی را عهده دار بوده به ابراز رضایت از عملکرد آنها پرداخت و گفت: انتخاب مدیران بدون توجه به گرایش سیاسی افراد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ملاک بنده در انتخاب معاونین،‌ همکاران و مدیران، رنگ و بوی حزبی و سیاسی و ارتباطات دوستانه نیست اضافه کرد: هرکسی که به عنوان‌ همکار در مجموعه سمنان شروع به کار می کند باید از مدیران با تجربه نظام جمهوری اسلامی باشند .

آشناگر بر ضرورت استفاده از مدیران جوان تاکید و خاطرنشان کرد: باید زمینه پرورش نیروهای جوان را برای به دست‌گیری مسئولیت‌های مهم آماده ‌کنیم .

وی از معاون جدید امور عمرانی استاندار به عنوان مدیری با انگیزه و مجرب نام برد و افزود: یقین داریم که مهندس فجری با تجربه و تخصص خود و با همراهی و همکاری شما مسئولین استان، می توانند مسائل عمرانی ‌استان را به خوبی پیش برده و تحولات مطلوب در حوزه عمرانی استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آقای فخری از نیروهای با تجربه و متخصص است که در شهرداری کرمانشاه، دوره ای بسیار شاخص را در رزومه ‌خود به ثبت رسانده است، بیان کرد: مهندس فخری عملا از دیروز کار خود را با امدادرسانی به درراه ماندگان جاده‌های استان در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان ‌آغاز کردند ‌.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به برف و کولاک شدید شب گذشته در استان گفت: امداد رسانی‌های لازم به مسافران و در راه ‌ماندگان طی شب گذشته انجام شد و در حال حاضر مشکلی در این‌ حوزه نداریم ‌.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گفت: در بحث امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریت بحران ضعف هایی وجود دارد که نیاز است تا با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات به روز، نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

آشناگر گفت: تا زمانی‌که امکانات مطلوب، به روز و کامل در اختیار دستگاه های اجرایی استان‌نباشد، اجرای مانور و رزمایش در حوزه مدیریت بحران، تاثیر مفیدی نخواهد داشت.

وی یادآوری کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی استان در صورت نیاز مدیریت بحران استان و یا ‌دستور فرمانداران، باید در اسرع وقت امکانات، تجهیزات و ماشین آلات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی دهیاری های استان یکی از ماموریت های‌ معاون‌جدید هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان است‌ گفت: دهیاری‌های استان در حال حاضر تامین مالی می شوند و دهیاران‌نیز متناسب با مسئولیت هایی که ‌می پذیرند باید آموزش داده شده و بر نحوه اجرای مسئولیت آنها نظارت شود تا شاهد توسعه بیشتر روستاها باشیم‌.

وی با اشاره به اهمیت تعیین حریم شهرهای استان خاطرنشان کرد: دیگر مسئولیتی که برای این ‌معاونت اهمیت دارد این است که تعیین تکلیف حریم‌های شهرهای استان باید نظارت، بررسی و ساماندهی شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها به عنوان وزنه ای مهم که‌چند سالی است به صورت جدی در مدیریت شهرها وارد شدند، ادامه داد: باید شوراها آموزش داده شوند و نظارت مستمر بر امور آنها در دستور کار قرار داشته باشد.

وی به نقش مهم معاونت عمرانی در استان‌ها و پیشبرد پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی باید به صورت ویژه بر پروژه های عمرانی سطح استان و پیشرفت فیزیکی و ریالی آنها ‌نظارت بیشتری داشته باشد .

وی ادامه داد: این‌ معاونت باید نسبت به اولویت‌بندی تعریف طرح‌های عمرانی اهتمام ورزیده و نسبت به اجرای طرح های عمرانی با اولویت بیشتر و مهم‌تر اقدام‌ کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه آب یکی از مسائل و اولویت‌های مهم استان است، اضافه کرد: باید با ارائه راهکارهای مناسب و اجرای طرح‌های عمرانی تاثیرگذار، برای بهبود این‌مهم ‌گام‌ بردارند.

وی با اشاره به تصویب طرح انتقال آب خزر گفت: مجلس در آستانه نوروز با تصویب این طرح و تحقق وعده رئیس‌جمهور در خصوص تامین آب شرب استان و فلات مرکزی، یکی از بهترین عیدی‌ها را به مردم استان‌ سمنان اهدا کرد.

آشناگر با بیان اینکه نشست‌هایی با وزیر نیرو برای ساماندهی تامین مالی و به کارگیری شرکت‌هایی که توان و قدرت لازم ‌برای اجرای این پروژه را داشتند، انجام دادیم، گفت: ان‌شاءلله هر چه سریع‌تر مراحل اجرایی این‌ طرح مهم آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به دیگر طرح‌های تامین آب در استان اظهار کرد: تامین آب گرمسار و ایوانکی از سد نمرود با اعتباری بالغ بر ۱۲۰‌ میلیارد تومان از سفر دوم، پیشرفت خوبی داشته و نیاز است مسائل و مشکلات آن رفع ‌شود.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: همچنین تامین‌ آب شهرستان سرخه نیز با پیشنهاد مطلوب و تامین‌ اعتبار توسط وزارت نیرو، از مناطق بالا دست تامین‌ و آب پایدار مناسب برای شهرستان سرخه برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود آب در مرکز استان خاطرنشان کرد: تامین آب شهرستان سمنان از محل سد فینسک نیز در پیوست بودجه در نظر گرفته شده است و با تخصیص اعتبار در آینده خبرهای خوشی را برای مردم این شهرستان به همراه خواهد داشت.

آشناگر با اشاره به لزوم تسریع در اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: مدیران باید برای تسریع در اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان به صورت مستمر با برپایی نشست هایی با مسئولین مرتبط در مرکز کشور، اقدام ‌کنند.

وی با قدردانی از عملکرد خوب کارگروه اشتغال استان گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کارگروه تخصصی اشتغال در حوزه اشتغال مشاغل خانگی و روستایی در سال ۹۷ بسیار خوب عمل کرده است.

رئیس شورای اداری استان بر ضرورت توجه به زیباسازی شهرهای استان تاکید و تصریح کرد: در مدیریت شهری، شهرداری ها در حوزه مبلمان شهری و نمای ساختمان ها، میدان ها، معابر باید با استفاده از مشاوران متخصص و کاربلد، بیش از گذشته به بهبود و زیباسازی شهرها بپردازند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha