• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98011806109
  • منبع : نمایندگی مرکزی

ذخیره حجم زیاد منابع آبی در استان مرکزی

ذخیره حجم زیاد منابع آبی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بیش از هزار و 400 بند خاکی و سیل بند در زیر مجموعه منابع طبیعی استان قرار داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان، خوشبختانه حجم زیادی از آب در پی بارش های اخیر در آنها ذخیره شد که می تواند به منابع آبی استان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، مجید آنجفی در نشستی با تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه بارش های اخیر کشور در طول 65 ساله گذشته بی سابقه بوده است، افزود: خوشبختانه استان مرکزی به نسبت سایر استان های کشور که شرایط مشابهی با استان مرکزی داشتند، دچار خسارت‌های کمتری شده است و با اقدامات پیشگیرانه خوبی که صورت گرفت، هیچ گونه تلفات جانی را در استان شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، جهاد کشاورزی استان مرکزی مسئولیت 44 سد بزرگ در سطح استان را بر عهده گرفت که تمامی این سدها در طول این مدت مورد رصد و پایش شبانه روزی قرار داشتند و با فعالیت های فنی خوبی که انجام شد، از شکستن سدها جلوگیری شد.

آنجفی ادامه داد: بیش از هزار و 400 بند خاکی و سیل بند در زیر مجموعه منابع طبیعی استان قرار داشت که با پیگیری های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان، خوشبختانه حجم زیادی از آب ذخیره شد که می تواند به منابع آبی استان کمک شایانی بکند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در شمار استان های معرفی شده به عنوان معین استان خوزستان قرار ندارد، گفت: حجم اتفاقات صورت گرفته و نگرانی های بسیاری که در استان های خوزستان و لرستان وجود دارد، این شرایط را ایجاب می کند تا همه مجموعه استان در حد وسع خود به یاری سیل زدگان و هموطنان اسیب دیده کشورمان بپردازند.

وی مقابله با زلزله را به مراتب آسان تر از مقابله با سیل دانست و اضافه کرد: تبعات سیل گستره بیشتری را در بر می گیرد و برای افراد قربانی خانمان سوزتر است و ما به دنبال این هستیم تا با همفکری تشکل های بخش کشاورزی بتوانیم در نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان بهترین اقدامات را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه از آمادگی کامل ناوگان خودرویی استان برای انتقال کمک های جمع آوری شده به استان های گرفتار سیل خبر داد و افزود: مجموعه جهاد کشاورزی استان کمک هایی را به صورت نقدی و به شکل کسر از حقوق برای کمک به آسیب دیدگان در نظر گرفته است و از آنجایی که لیست اقلام مورد نیاز استان های سیل زده به صورت کامل مشخص شده است، نیاز است تا مبالغ جمع آوری شده به سمت خرید کالاهای مورد نیاز سوق پیدا کنند.

آنجفی ظرفیت بخش کشاورزی استان مرکزی را برای کمک به هموطنان سیل زده مناسب دانست و گفت: باید کمک رسانی ها خارج از وظایف اداری انجام شوند و نمود کافی پیدا کنند تا مردم از این طریق به کمک رسانی تشویق شوند و از طرفی افراد آسیب دیده این حادثه نیز حضور گرم مردم کشور را کنار خود احساس کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد تا با جمع آوری اقلام مورد نیاز در طی روزهای آتی، بتوان کاروان کمک های مجموعه بخش کشاورزی استان مرکزی را در روز چهارشنبه به استان های خوزستان و لرستان ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، محمودی معاون سازمان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نیازها و اولویت های مردم در مناطق سیل زده روز به روز دچار تغییر می شود، افزود: نیاز است تا بعد از جمع آوری وجوه نقد استعلامات لازم از سازمان جمعیت هلال احمر صورت گیرد تا مطابق با نیازهای آسیب دیدگان اقلام مورد نیاز تهیه شوند.

وی اظهار کرد: با تهیه اقلام مورد نیاز به صورت درشت و تکی می توان بسیاری از هزینه ها را کاهش داد و بهترین اقدامات را برای کمک رسانی به سیل زدگان در دستور کار قرار داد.

محمودی با بیان اینکه در خوش بینانه ترین حالت سازمان هلال احمر باید تا 3 ماه آینده مشغول کمک رسانی در مناطق سیل زده باشد، اضافه کرد: عمق فاجعه که شاهد آن هستیم بسیار زیاد است و نمی توان این انتظار را داشت که نیازها و مشکلات مردم به این زودی های برطرف شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقلام غذایی در استان لرستان به حد کفایت رسیده اند، در شرایط کنونی باید کمک های جمع آوری شده را بیشتر به سمت استان خوزستان سوق داد.

وی از جمع آوری کمک های مردمی در پایگاه های مساجد و به صورت کاملا مردمی خبر داد و گفت: کمک های جمع آوری شده در این پایگاه ها به صورت کامل به حساب سازمان جمعیت هلال احمر واریز می شوند تا در اختیار آسیب دیدگان قرار بگیرند.

معاون سازمان جمعیت هلال احمر استان مرکزی بر اتحاد کامل بین مردم و مسئولین در شرایط حال حاضر تاکید کرد و افزود: ما در قبال تمام کمک های مردمی احساس مسئولیت می کنیم و هموطنان مطمئن باشند که تمامی مبالغ تا ریال آخر به دست نیازمندان می رسد. متاسفانه عده ای از این شرایط سوء استفاده می‌کنند و با انتشار مطالبی در فضای مجازی سعی در فریب مردم نسبت به نحوه کمک رسانی دارند.

محمودی ادامه داد: تمامی کمک رسانی ها باید حساب شده باشند و هرچه کمک ها از طریق مراجع ذی صلاح جمع آوری شود، اعتماد مردم نسبت به این کمک رسانی ها افزایش می باید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha