• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98030803351
  • منبع : نمایندگی مازندران

ایسنا از اوج تا افول فوتبال نوشهر گزارش می‌دهد

فراز، فرود و حسرت!

فراز، فرود و حسرت!

ایسنا/مازندران کمتر از یک دهه پیش، فوتبال در مازندران، به یک دو قطبی جذاب و دیدنی تبدیل شده بود، موضوعی که یک قطب آن به غرب مازندران و قطب دیگر آن به شرق، وابسته بود و رقابتی تنگاتنگ میان نوشهری‌ها و قائم‌شهری‌ها وجود داشت.

به گزارش ایسنا، پس از سال‌ها دوری از سطح اول کشور، تیم فوتبال نساجی مازندران خود را به لیگ برتر رساند و نام خود را جاودانه کرد اما دیگر خبری از قطب دوم نیست. این روزها دیگر نام شموشک نوشهر بر زبان‌ها جاری نمی‌شود و تنها موضوعی که از آن تیم رویایی به یادگار مانده، یک واژه است؛ "حسرت".

تیم شموشک از جمله تیم‌های مطرح استان بود که با حمایت و سرمایه گذاری زنده‌یاد مسعود درویش صاحب کارخانه شموشک و کادری دلسوز توانست پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی و بارها با درخشش در لیگ برتر کشور، آوازه نوشهر را بر سر زبان‌ها بیندازد.

شموشک نوشهر در سال‌های اوج خود در رده نونهالان، نوجوانان و امید توانست استعدادهای درخشانی را کشف و به سایر تیم‌های برتر کشور معرفی کند، چهره‌های سرشناسی که در حال حاضر در تیم‌های برتر ایران حضور دارند و به نوعی خود را مدیون نوشهر می‌دانند.

این تیم که پس از فوت مرحوم درویش فقیرترین تیم فوتبال در لیگ‌هایی بود که در آن بازی می‌کرد، پس از تجربه روزهای سخت در شرایطی قرار داشت که تکلیف مالکیتش تا مدت‌ها نامعلوم بود و در این اوضاع و احوال، محدودیت‌های مالی بیشترین ضربه را به این تیم وارد کرد.

اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گاه و بیگاه بازیکنان شموشک هم نتوانست گره‌ای از مشکلات فراوان این نماینده فوتبال مازندران باز کند و فریادهای فراوان بازیکنان و مسئولان این تیم، تنها منجر به کمک‌های مقطعی اداره ورزش و جوانان و مسئولان شهر بندری نوشهر به آن شد که اثری هم نداشت.

ورثه مرحوم درویش تمایلی به تیم‌داری نداشتند

ابراهیم پورمحمدعلی رئیس هیئت فوتبال نوشهر در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی تیم شموشک و اینکه چرا رو به افول رفته است، اظهار کرد: تیم شموشک با تلاش زنده‌یاد مسعود درویش راه‌اندازی و با حمایت، پشتیبانی و دلسوزی این مرد فوتبال دوست، به لیگ برتر راه یافت اما متأسفانه پس از فوت وی، خانواده ایشان حمایتی از فوتبال شموشک نکردند.

وی تصریح کرد: رؤسای اداره ورزش و هیئت فوتبال وقت نیز جلسات متعدی را با ورثه مرحوم درویش برگزار کردند که تنها یک درصد از سهام کارخانه شموشک واقع در گرگان برای تقویت تیم شموشک اختصاص دهند اما مورد موافقت و حمایت قرار نگرفت.

رئیس هیئت فوتبال نوشهر با اشاره به اینکه امتیاز این تیم با توجه به مشکلاتی که پیش آمد پس از چند سال از طریق فدراسیون فوتبال به کرمان واگذار شد و امتیاز لیگ برتری از بین رفت، گفت: یک سرمایه‌گذار با گرفتن امتیاز تیم و حمایت مسئولان شهرستانی به مدت یک سال شموشک را زنده کرد اما متأسفانه پساز گذشت یک سال با توجه به بدهی‌هایی که به بازیکنان، مربی و سرپرست داشت، مانع ادامه کار تیم شد.

پورمحمدعلی خاطرنشان کرد: یکی از فوتبالیست‌های قدیمی شموشک برای احیای این تیم امتیاز آن را خریداری و اقدام به انتخاب سرمربی، مربی و سرپرست کرد اما با توجه به شرایطی که گذاشته شد حمایت از تیم را قبول نکرده و امتیاز تیم به تهران و باشگاهی دیگر انتقال یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود کسی تمایل به تیم‌داری ندارد، افزود: نداشتن استادیوم ورزشی که مدت دو سال است در دست مرمت و بازسازی قرار گرفته یکی از دلایل عدم تمایل اسپانسر برای سرمایه گذاری است که امیدواریم با اتمام استادیوم ورزشی نوشهر روزهای امیدبخشی در انتظار فوتبال این شهر باشد.

عدم وجود اسپانسر از دلایل اصلی افول شموشک

مختار بابایی سرمربی سابق شموشک نوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افت و خیزهای زیادی که تیم شموشک پس از فوت زنده‌یاد درویش پشت سر گذاشت، گفت: نوشهر، شهری فوتبالیست پرور و دارای ظرفیت‌های بالا است که توانسته بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشور معرفی کند.

وی عدم وجود اسپانسر دلسوز را یکی از دلایل اصلی افول تیم شموشک نوشهر اعلام و تصریح کرد: فوتبال هزینه زیادی دارد و طی دو سال اخیر به دلیل نبود زمین و استادیوم ورزشی هیچ اسپانسری برای تیم شموشک پیش قدم نشده است.

سرمربی سابق شموشک با اشاره به اینکه چوب لای چرخ اسپانسر گذاشتن و وارد کردن نظر و منافع شخصی نمی‌تواند راهی برای حمایت از این تیم محبوب باشد، خاطرنشان کرد: تنها شعار دادن خوب نیست بلکه در عمل باید ثابت کرد که طرفدار فوتبال هستیم، در حالی که نوشهر در رده جوانان و امید استعداد فراوانی دارد اما کسی برای استفاده از این فرصت اقدام نمی‌کند.

فوتبال نیازمند سرمایه است

مجید قطبی بازیکن سابق شموشک نوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حاشیه امنیتی برای آینده و زیرساخت مناسب برای فوتبال نوشهر آماده نشده و فوتبال نیازمند سرمایه است که متأسفانه مسئولان وقت مدیریت شهری نتوانستند کار چندانی برای تیم و گرفتن اسپانسر رده بالا انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال و هر ورزشی نباید هر فردی به منافع خود فکر کند چرا که موفقیتی به دست نمی‌آید، تصریح کرد: نداشتن علاقه به فوتبال منتهی به حمایت نمی‌شود و این امر باعث شد تا فوتبال نوشهر رو به افول رفته و این مشکل نه فقط برای نوشهر بلکه برای همه شهرهایی که فوتبالی هستند هم پیش بیاید.

بازیکن سابق شموشک گفت: سرمایه‌گذار، به اجماع رساندن فوتبالی‌ها و مدیریت قوی پازل فوتبال نوشهر را کامل و می‌تواند این شهر را به دوران طلایی قبلی خود برساند.

گزارش از سپیده پورشعبان خبرنگار ایسنا مازندران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha