• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98031908245
  • منبع : نمایندگی فارس

لزوم ایجاد دهکده لجستیک در جهرم

لزوم ایجاد دهکده لجستیک در جهرم

ایسنا/فارس نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان، بر لزوم احداث دهکده لجستیک در جوار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی یکشنبه 19 خرداد در جلسه پیگیری استقرار دهکده لجستیک جهرم گفت: با توجه به موقعیت و قابلیت‌های این شهرستان، احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جهرم، رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت و ظرفیت اقتصادی جدیدی نیز برای استان فارس ایجاد خواهد کرد .

فخرو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم نیز برای مشارکت در احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه و پتروشیمی اعلام آمادگی کرد و گفت: در فاز اول حدود ۱۰۰ هکتار زمین با امکانات تأسیساتی و زیرساخت‌های اولیه برای راه اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته ایم و انتظار داریم که با راه اندازی دهکده لجستیک حمل ریلی برای محصولات و فرآورده‌های منطقه ویژه و پتروشیمی فراهم شود .

حسن زاده مدیرکل لجستیک راه آهن ضمن اشاره به اینکه احداث و راه اندازی تعدادی از دهکده‌ها و مراکز لجستیکی به راه آهن محول شده است، گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه احداث این مراکز لجستیک برنامه ریزی و مطالعات لازم را انجام و در تعدادی از آن‌ها نیز کار اجرایی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأسیسات اولیه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های کالا و کانتینر و نظارت بر عملکرد آن‌ها در مراکز از وظایف راه آهن است که باید با مساعدت و کمک مسئولین استانی و بخش خصوصی انجام شود.

حسن زاده گفت:جانمایی مراکز لجستیکی باید با در نظر گرفتن شرایط، استانداردها و مقررات راه اهن برای اتصال شبکه ریلی به آن‌ها باشد .

وی ادامه داد: برای تسریع در روند احداث دهکده لجستیک جهرم کمک مسئولین در تحویل زمین و اخذ مشاور می‌تواند کمک شایانی کند.

وحید علیقارداشی مدیرکل دفترمهندسی زیر بنایی راه آهن نیز گفت: در طرح جدید توسعه خطوط ریلی فارس که شیراز را به جهرم و گلگهر متصل می‌کند و توسط مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده، با توجه به داشتن صنایع مختلف در شهرستان جهرم، احداث لجستیک در این شهرستان می‌تواند نقش موثری داشته باشد .

او گفت: احداث دهکده لجستیک رونق منطقه ویژه اقتصادی را نیز بیشتر خواهد کرد و چنانچه بخواهیم برای ساخت این مرکز از اعتبارات محدود عمرانی استفاده کنیم شاید سال‌ها به طول بینجامد لذا این کار باید باهمکاری سرمایه گذار انجام شود .

به گزارش ایسنا، منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از پنج منطقه ویژه مصوب در استان فارس به شمار می‌رود، در جاده شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است.

این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمدرو) و با گرایش تجاری - صنعتی در قالب ۲ فاز راه اندازی خواهد شد.

فاز نخست این منطقه در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت حدود ۲۶۶ هکتار و در مجموع این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره برداری خواهد شد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha