• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98040402087
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری جهان دسترسی دارد

سیستان و بلوچستان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری جهان دسترسی دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری جهان دسترسی دارد و این فرصت ارزنده‌ای برای تأمین نیازهای اولیه و صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا-  عبدالحکیم ریگی افزود: بازرگانی و ترانزیت ۲ ویژگی ملموس اقتصادی این استان محسوب می‌شوند .

وی بیان کرد: یکی از امتیازات صادرات در سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه عدم بکارگیری دلار در معاملات است به طوری که بهترین نوع معاملات اقتصادی یعنی پایاپای (کالا به کالا) در این مرزها انجام می‌شود .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در امر تجارت و ترانزیت هم اینک ۳۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان مشغول فعالیت هستند .

وی خواستار معرفی سیستان به عنوان بندر خشک شد و افزود: ضروری است با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این استان مهم و مرزی زمینه توسعه تجارت و صادرات را در کشور فراهم کنیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و ۲۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است که تنها ۱۵ واحد آن ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را دارند و بیشتر این واحدها کوچک و کارگاهی هستند .

نادر میرشکار بر راه اندازی زیر ساخت‌های حوزه صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: این استان نیازمند بسته خاص در زمینه اقتصادی است تا با برخورداری از مزیت‌های فراوان تجارت تأمین کننده نیاز کالاهای اساسی کشور باشد .

علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر احیای مجدد سازمان عمران سیستان، تصویب منطقه آزاد سیستان و اجرایی شدن منطقه ساحلی مکران تاکید کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha