• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98070100299
  • خبرنگار : 50158

استاندار سمنان در آیین بازگشایی مدارس تاکید کرد:

ضرورت تمرین "گفت‌وگو و مدارا" در مدارس

ضرورت تمرین "گفت‌وگو و مدارا" در مدارس

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است که مدارس و فضاهای آموزشی باید فضایی برای تمرین گفت‌وگو و مدارا باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا آشناگر در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان محمد رسول الله (ص) سمنان ضمن تبریک آغاز مهر اظهار کرد: همچون فضای جامعه، تفاوت‌ها در فضاهای آموزشی نیز وجود دارد لذا باید بیاموزیم به جای پرخاشگری و برحق‌دانستن و تحمیل روش خود به عنوان یگانه روش راه‌حل موضوعات، پیرامون تفاوت‌ها و تمایزها با هم به گفت‌وگو بنشینیم.
وی رسیدن به راه احسن را مستلزم شکل‌گیری گفت‌وگو ارزیابی و خاطرنشان کرد: البته این مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که محیط آموزش و پرورش محیط علم‌آموزی است و نباید آن را به محل مجادلات مختلف تبدیل کرد و اگر هم مجادله‌ای در فضای آموزشی صورت می‌گیرد باید مجادله علمی باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان سمنان نشاط و شادی را لازمه یک فضای آموزشی پویا برشمرد و گفت:محیط مدارس باید سرشار از نشاط و سرزندگی باشد.

وی با اذعان به اینکه توسعه، رشد و بالندگی و رفاه و آبادانی در هر جامعه متکی به توفیق دانش آموزان آن جامعه است خطاب به دانش آموزان ادامه داد: شما آینده‌سازان این کشورید و چشم امید مردم و رهبری معظم انقلاب به شما است.

آشناگر با اشاره به پیگیری چند محور اساسی در شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تاکید ما در این شورا بر این بوده که به جای تبدیل مدارس به محلی برای یادگیری صرف و انباشت اطلاعات در حافظه، به تقویت مبانی علم در مدارس توجه جدی‌تری شود. ضمن اینکه زمینه شکل‌گیری گفت‌وگو در فضاهای آموزشی استان فراهم شود.

وی به همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: دانش‌آموزان دیروز در میدان دفاع از کشور نمره قبولی گرفتند آنها در سال‌های دفاع مقدس در مقطعی کلاس درس و مشق را رها کرده و به میدانی درآمدند که امروز مایه عزت و غرور یک ملت است.

استاندار سمنان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از بین همان دانش آموزان، فرماندهانی تربیت شدند که سرنوشت جنگ را به نفع ملت بزرگ ما رقم زدند لذا دانش آموزان امروز باید از مشی و مشق جانانه آنها سرمشق بگیرند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه نسل اول و دوم انقلاب با وجود برخی خطاهای احتمالی، در مجموع خوش درخشیدند افزود: نسل اول و دوم در چهل ساله نخست انقلاب چه در حوزه دفاع مقدس و چه در صحنه سازندگی و رشد و توسعه علمی که انرژی هسته‌ای تجسمی از آن است، عملکرد درخشانی داشتند .

آشناگر وجود برخی خطاهای احتمالی را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: برخی رویه‌ها باید مستمرا مورد اصلاح و بازخوانی قرار گیرند.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبری معظم انقلاب به جوانان و نوجوانان اضافه کرد: در بیانیه گام دوم شما نوجوانان و جوانان بیش از هر قشر دیگری مخاطب رهبری معظم انقلاب قرار گرفتید چرا که مدیریت آینده این کشور به دستان شما خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha