• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98070604415
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه نهبندان:

نهبندان نیازمند ایجاد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است

نهبندان نیازمند ایجاد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه نهبندان با اشاره به مهاجرت مردم این شهرستان به دلیل مشکلات معیشتی، گفت: نبود بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و معیشتی و خشکسالی‌های چندین ساله از عوامل مهم مهاجرت مردم هستند.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی، امروز ۶ مهر‌ در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با نخبگان و معتمدین خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان نهبندان از نطر امنیتی برای خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این دیار ۱۷۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: ولایی بودن از جمله ویژگی‌های مردم این منطقه است.

امام جمعه نهبندان با تاکید بر توجه به اشتغال و معیشت در این شهرستان، تصریح کرد: از سرشماری سال ۸۵ تا ۹۵ حدود هفت هزار مهاجرت از این شهرستان داشته‌ایم.

خزاعی ادامه داد: نبود بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و معیشتی و خشکسالی‌های چندین ساله از عوامل مهم مهاجرت مردم هستند.

وی با بیان اینکه توقع مردم این است که دولت برای نگه داشت مردم از باب سیاسی، امنیتی و اجتناعی چند کارخانه مادر در این شهرستان ایجاد کند، افزود: حق مرزی که با پیگیری‌های استاندار به حساب مرزنشینان واریز می‌شود در ماندن و امید به زندگی بسیار تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: نهبندان قطب معدنی و کشاورزی و قطب پرورش شتر است که نیاز به اهتمام و توجه مسئولان دارد.

ضرورت توجه به طرفیت‌های خراسان جنوبی

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان فرهنگ دوست و دارای ظرفیت بالای نخبگان و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: این استان بیش از دو هزار شهید تقدیم نظام کرده است و اگر امروز شاهد امنیت پایدار هستیم؛ به برکت وجود مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان، سومین استان پهناور کشور بوده و فرصت طلایی همسایگی با افعانستان و وجود ۵۳ واحد آموزش عالی معتبر در استان از پتانسیل‌های خراسان جنوبی است.

خوش خبر ادامه داد: تحصیل بیش از ۳۹ هزار دانشجو و نزدیک ۱۷۰ هزار دانش آموز، وجود بیش از ۴۶۰ تشکل غیردولتی و ۴۲ حزب سیاسی از دیگر ظرفیت‌های استان است.

وی وجود ۵۱۵ معدن فعال، هشت شهرک گلخانه‌ای، چهار اثر ثبت شده جهانی و ۶۰ رشته صنایع دستی را از دیگر مزیت‌های استان نام برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وحدت و انسجام مردم خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت بوده و راهگشا باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha