• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070705441
  • خبرنگار : 50059

به مناسبت ۴۰ سالگی تشکیل بسیج مستضعفان؛

۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور افتتاح می‌شود

۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور افتتاح می‌شود

ایسنا/قزوین رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: به مناسبت ۴۰ سالگی تشکیل بسیج مستضعفان ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور افتتاح می‌شود که سهم استان قزوین ۹۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی صادق‌پور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در نشست خبری به‌منظور تشریح فعالیت‌های این سازمان در اتمام بازسازی و مرمت ۴۲۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده شهرستان دلفان استان لرستان اظهار کرد: این پروژه‌ها در قالب طرح جهاد همبستگی ملی به همت بسیج سازندگی در حال انجام است و متعهد شده‌ایم ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق سیل‌زده احداث کنیم.

وی افزود: بسیج سازندگی استان قزوین نیز مرمت و بازسازی ۴۲۰ واحد مسکونی را  در  دستور کار خود قرار داد که در هفته دفاع مقدس به اتمام رسید.

این مسئول با بیان اینکه بعد از سیل فروردین‌ماه سپاه استان قزوین به‌عنوان معین شهر سیل‌زده دلفان در استان لرستان انتخاب شد، افزود: تعداد  ۷۵۰ نفر از جهادگران بسیجی استان در قالب ۵۰ گروه جهادی و شش هزار نفر-روز فعالیت ظرف مدت سه ماه توانستند کار بازسازی و مرمت این تعداد واحد مسکونی را به سرانجام برسانند و در کنار آن ساخت ۳۰ واحد مسکونی  نیز در این شهرستان در حال انجام است.

صادق‌پور بیان کرد: این واحدهای مسکونی با زیربنای ۷۵ متری زیر نظر کارشناسان بنیاد مسکن در حال حاضر در مرحله احداث سقف است و سفت‌کاری آن پایان‌یافته و امیدواریم با کمک گروه‌های جهادی در هفته بسیج شاهد افتتاح آن باشیم.

وی گفت: جهت تکمیل و انجام هر چه بهتر و سریع‌تر این تعهدات ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی با هماهنگی معاونت عمرانی و ستاد بحران استانداری به منطقه اعزام شد تا شاهد سرعت‌دهی به این پروژه‌ها و اتمام آن قبل از شروع فصل سرما باشیم.  

صادق‌پور با بیان اینکه گروه‌های جهادی در کنار حضور در فعالیت‌های عمرانی فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند، گفت: اعزام تیم‌های پزشکی و انجام اقداماتی چون  ۵۰۰ ویزیت رایگان پزشکی در کنار خدمات فرهنگی در مناطق سیل‌زده از دیگر برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: مناطق سیل‌زده بیشترین محرومیت را دارند و در برخی از مناطق روستایی تمامی اهالی تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد هستند لذا نیاز به توجه و محرومیت‌زدایی در این مناطق بسیار احساس می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد: به مناسبت ۴۰ سالگی تشکیل بسیج مستضعفان ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور افتتاح می‌شود که سهم استان قزوین ۹۰۰ پروژه در حوزه‌های عمرانی و بهداشتی و فرهنگی از جمله طرح‌هایی چون ساخت مساجد، خانه عالم، آب‌رسانی، ساخت سالن ورزشی، احداث کانال آب و پل و قنات، ساخت واحدهای مسکونی و راه‌ها خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در راستای اشتغال‌زایی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان شش ماه ابتدایی سال جاری پرداخت شده است، گفت: این میزان اعتبار پرداختی توسط بسیج سازندگی به ۱۹۵ نفر در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه چهاردرصدی کمیته امداد، تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۱۰درصدی و تسهیلات هشت درصدی بانک مورد نظر موجب اشتغال آن‌ها شده است.

این مسئول افزود: همچنین به ۴۸۵ نفر وام قرض‌الحسنه به اعتباری بالغ بر نه میلیارد تومان داده شد تا در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی نظیر بسته‌بندی محصولات کشاورزی، خشک کردن میوه‌ها، صنایع‌دستی، دام و طیور، آبزیان و ماهیان، ریسندگی، بافندگی و صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنند.

صادق‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن در تلاش برای نهادینه کردن «ما نمی‌توانیم» بود امروز نیروهای انقلابی با همبستگی بسیار فعل «ما می‌توانیم» را به مردم نشان دادند که این نشان از عمق تأثیرگذاری فعالیت‌های جهادی در جامعه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha