• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98071008226
  • منبع : نمایندگی سمنان

آشناگر در پایان سفر به میامی:

فرآیند توسعه در میامی شتاب می‌گیرد

فرآیند توسعه در میامی شتاب می‌گیرد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان و رئیس ستاد توسعه شهرستان میامی با اشاره به قرار گرفتن میامی در بین 31 شهرستان کمترتوسعه‌یافته وعده داد: فرآیند توسعه در این شهرستان کمتر برخوردار با نشاط بیشتری ادامه بیابد.

به گزارش ایسنا-علیرضا آشناگر در پایان دومین نشست ستاد توسعه شهرستان میامی اظهار کرد: این شهرستان از سوی هیات دولت به در زمره یکی از 31 شهرستان کمترتوسعه‌یافته کشور قرار گرفته و از همین رو ستاد توسعه شهرستان با مدیریت استاندار به‌دنبال این است که زمینه توسعه را در این شهرستان فراهم کند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که محرک توسعه در این شهرستان باشیم ادامه داد: در همین راستا امسال سهم بیشتری از تسهیلات به این شهرستان اختصاص یافته و علاوه بر این تلاش می‌کنیم که بالاترین تخصیص را در این شهرستان داشته باشیم.

این مقام ارشد اجرایی از تدوین سند توسعه برای این شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا 20 عنوان برنامه از سوی امور اجتماعی و 16 عنوان برنامه از سوی سازمان برنامه و بودجه با هدف ایجاد تحرک بیشتر در توسعه این شهرستان پیش‌بینی شده است.

آشناگر اضافه کرد: علاوه بر تدوین سند توسعه شهرستان، سندی با هدف توسعه مناطق روستایی این شهرستان تدوین شده که می‌کوشیم با اجرایی شدن آن به روند توسعه در این منطقه کمتربرخوردار شتاب بیشتری دهیم.

وی با اشاره به سفر امروز خود به این استان گفت: خوشبختانه امروز چند برنامه خوب با هدف کمک به توسعه شهرستان اجرایی شد.

استاندار سمنان از کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی کالپوش به عنوان یکی از این طرح‌ها نام برد و افزود: این ناحیه صنعتی در 42 هکتار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه وعده داد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این ناحیه صنعتی، زمینه ای فراهم شود که از مهرماه سال آینده اولین واگذاری‌ها در این ناحیه انجام شود.

وی ادامه داد: استقرار صنایع پاک و سازگار با محیط‌زیست منطقه از اهداف ایجاد این ناحیه صنعتی است تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به رفع بیکاری در منطقه کمک شود.

آشناگر با اشاره به بازدید خود از روستای رانش‌دیده حسین آباد کالپوش با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی گفت: در جریان رانش زمین متاسفانه 180 واحد مسکونی این روستا دچار آسیب شد که در ادامه با توجه به نظر کارشناسی سازمان زمین‌شناسی 15 هکتار زمین برای ایجاد روستای جدید و اسکان آسیب‌دیدگان درنظر گرفته شد.

وی از واگذاری زمین به 74 خانوار حسین‌آبادی خبر داد و گفت: 95 میلیون تومان تسهیلات که دو پنجم آن نیز بلاعوض است برای آسیب‌دیدگان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به موازات احداث منازل آسیب دیدگان، زیرساخت‌های مورد نیاز نیز در روستا ایجاد می‌شود ادامه داد: آن دسته از روستاییانی که ساختمان آنها آسیبی ندیده نیز می‌توانند در شهرک جدید با تحویل زمین اقدام به ساخت خانه‌های مقاوم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha