• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98071309192
  • منبع : نمایندگی ایلام

/14 روز تا اربعین/

فرماندار: تردد از مرز مهران لحظه به لحظه در حال افزایش است

فرماندار: تردد از مرز مهران لحظه به لحظه در حال افزایش است

ایسنا/ایلام فرماندار مهران گفت: لحظه به لحظه و روز به روز به جمعیت زائرانی که مرز مهران را برای مشرف شدن به دروازه عتبات عالیات انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود به طوری که جمعیت این عزیزان روز یازدهم مهر نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سه برابر شده است.

«اسد قاسمی» در  گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مرزهای چذابه و خسروی و نیز نزدیکی جغرافیایی مهران به عتبات عالیات حجم بسیار زیادی از زائران مرز مهران را برای عزیمت به عتبات انتخاب کرده‌اند و خوشبختانه تحولات سیاسی و تنش در برخی نقاط عراق، هیچ‌گونه تاثیری در مرز بین‌المللی مهران ایجاد نکرده است و زائران اربعین حسینی هم‌اکنون در حال تردد از این مرز هستند.

وی با بیان اینکه  تدابیر لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی فراهم ‌شده و پیش‌بینی می‌شود اکثریت زائرانی که از مرزهای سه‌گانه کشور خارج ‌شده‌اند، به لحاظ نزدیکی برای برگشت مرز مهران را انتخاب کنند ، ادامه داد: با توجه به لغو روادید، پیش‌بینی می‌شود آمار تردد از مرز مهران نسبت به ایام اربعین سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

فرماندار مهران تاکید کرد: همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران که زائران از آنها تردد می‌کنند، دارای امنیت هستند اما با قاطعیت می‌توان گفت امن‌ترین مرز برای تردد، مرز بین‌المللی مهران است.

قاسمی تصریح کرد:نام مردم مهران به عنوان خدام حسین(ع) در تاریخ ثبت شده و در سال 91 که هنوز سازماندهی درستی انجام نشده بود مردم خانه‌های خود را باز کردند و در اختیار زائران قرار دادند و امروز بسیاری از کارهایی که در حوزه اربعین انجام می‌دهیم مردمی است و مدیریت دولتی فقط مربوط به آماده کردن زیرساخت‌ها است.

وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار ایلام، تصریح کرد: آقای سلیمانی با حضور میدانی، در رسیدگی به اولویت‌های لازم برای میزبانی بهتر از زائران عتبات دستورات لازم را ارائه کردند تا زائران بدون هیچ گونه مشکلی از مرز مهران به عتبات مشرف شوند که امروز نتیجه‌ی این دلسوزی‌ها و پیگیری‌ها را در نظم حاکم بر این مرز شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha