• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98071410103
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول کانون پرورش فکری هنری اردستان:

نگاه خانواده‌ها به رشته‌های هنری چشم و هم‌چشمی است

نگاه خانواده‌ها به رشته‌های هنری چشم و هم‌چشمی است

ایسنا/اصفهان مسئول کانون پرورش فکری هنری اردستان گفت: نگاه خانواده‌های به رشته‌های فرهنگی و هنری نگاه چشم و هم‌چشمی است و خانواده‌ها با توجه به استعداد و مهارتی فرزندان خود هزینه نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، مریم یزدان پناه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک، اظهار کرد: کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان نهاد رسمی و تخصصی حوزه کودک و نوجوانان است که هدف آن ایجاد امکانات و بستر لازم برای کودکان و نوجوانان و شکوفایی آنان است. همچنین آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان از نیازهای مهمی است که کانون‌های پرورشی تلاش می‌کنند از ظرفیت موجود در راستای رسیدن به این موضوع بهره ببرد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوعی که به مناسبت هفته گرامیداشت کودک در سطح مراکز اردستان برگزار می‌شود، گفت: به صدا درآمدن زنگ هفته ملی کودک، برگزاری جنگ شادی، همایش پیاده‌روی کودکان، برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و برگزاری کلاس‌های آگاهی بخشی در ابنیه‌های تاریخی شهرستان از مهمترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مسئول کانون پرورش فکری هنری شماره یک اردستان با بیان اینکه نگاه خانواده‌ها به رشته‌های فرهنگی و هنری نگاه چشم و هم‌چشمی است، گفت: خانواده‌ها با توجه به استعداد و مهارت فرزندان خود هزینه نمی‌کنند و بیشتر والدین دوست دارند فرزندان خود به تحصیل مشغول شوند.

عضویت 900 نفر در کانون‌های پرورش فکری هنری اردستان 

همچنین مسئول کانون پرورش فکری هنری شماره 2 اردستان با اشاره به بازده فعال اعضای کانون‌های پرورش فکری هنری، گفت: از مهرماه سال گذشته تا امسال حدود 900 نفر در کانون‌های پرورش فکری هنری شهرستان ثبت‌نام و عضویت پیدا کردند. خوشبختانه استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های کانون‌های پرورش فرهنگی هنری به دلیل سیاست‌های کلی مراکز خوب بوده است.

مریم روحانی با بیان اینکه خوشبختانه مراکز کانون پرورش فکری هنری در موضوع سطح دانش مربیان و فضای محیطی و امکانات از سطح بالایی برخوردار هستند، گفت: به دلیل اینکه مراکز کانون در وسط شهر قرار دارد رفت و آمد اعضایی که در شهرک‌ها زنگی می‌کنند مشکل است. در این خصوص شهرداری و یا آموزش و پرورش بسیار می‌توانند کمک کنند، ولی استقبالی نشده است. 

وی با بیان اینکه تملک دارایی کانون‌های پرورش فکری هنری شهرستان در سال گذشته 500 میلیون ریال بوده که حدود 30 درصد آن محقق شد، گفت: امسال با نگاه حمایتی که فرماندار شهرستان دارد تملک دارایی کانون‌های پرورش فکری دو برابر شده است که امیدواریم تحقق آن هم افزایش یابد.

خانواده‌ها از گویش محلی اردستان استقبال نمی‌کنند

همچنین مربی فرهنگی کانون پرورش فرهنگی اردستان با اشاره به برنامه‌های کانون‌های پرورش فکری هنری شهرستان اردستان، گفت: با برنامه‌ریزی که شده اکثر برنامه‌های فرهنگی در مراکز کانون، شناخت گویش محلی و معرفی ابنیه‌های تاریخی منطقه بوده است.

مریم عرب با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی فرهنگی کانون‌های فکری آموزش گویش‌های محلی است، گفت: متأسفانه خانواده‌های اصیل و بومی شهرستان از اینگونه برنامه‌ها استقبال نمی‌کنند و به نوعی این گویش را زبان رعیتی معرفی می‌کنند، به همین دلیل به نوعی این گویش در حال انقراض است.

وی با بیان اینکه حفظ گویش اردستانی یک حرکت جهادی می‌خواهد، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان و مخصوصاً آموزش و پرورش باید در این خصوص عزم جدی داشته باشند. امروز بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی نیروی انسانی در اختیار آموزش و پرورش است، ولی برنامه خاصی برای این موضوع ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha