• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98071410356
  • خبرنگار : 50165

روز گذشته اتفاق افتاد؛

بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از جهاددانشگاهی زنجان

بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از جهاددانشگاهی زنجان

ایسنا/زنجان روز گذشته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از واحدهای مختلف جهاددانشگاهی زنجان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار روز گذشته از اکوسیستم کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد زنجان، مرکز شتابدهی صنایع فرهنگی، مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی واحد زنجان بازدید کرد.

مرکز رشد واحدهای فناوری صنایع فرهنگی زنجان مرکزی است تحت مدیریت متخصصان که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید در حوزه صنایع فرهنگی توسط کارآفرینان که در قالب واحدهای نوپا فعال در زمینه‌های منتهی به فناوری در صنایع فرهنگی متشکل شده‌اند و اهداف اقتصادی، مبتنی بر دانش، فرهنگ و هنر را پشتیبانی می‌کند.

بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فن‏‎آوری در سال 1397 مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق جهاددانشگاهی زنجان، با در اختیار داشتن زیربنای 1400 مترمربع و 500 مترمربع فضای قابل ارائه به واحدهای فن‎آور فعالیت اجرایی خود را با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فن‎آوری آغاز کرد.

همچنین نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان در راستای توانمندسازی اقتصادی و افزایش رقابت‌پذیری واحدهای فناور در زمینه علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی، خدمات و صنعتی، توسعه کارآفرینی و حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا و نوآور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات و صنعتی، توسعه فناوری و نوآوری و حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و ثروت‌آفرینی مبتنی بر علم و فناوری، تحقق ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با بخش‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جامعه و نیز انتقال و جذب دانش فنی و سرمایه‌های داخلی و بین‌المللی راه‌اندازی شده است.

این پارک، نخستین واحد استانی پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و هنر است که با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاددانشگاهی به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع‌دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین در کشور شروع به کار کرده است.

لازم به توجه است که مرکز شتابدهی با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی به رشد استارتاپ‌ها فعالیت خورد را با حمایت جهاددانشگاهی در سال ۹۸ با حضور ۶ تیم در حوزه صنایع فرهنگی آغاز به کار کرده است.

علاوه‌بر آن اکوسیستم کارآفرینی شامل اجزایی است که باید برای تسهیل نوآوری و رشد به یکدیگر نزدیک شود و به صورت مداوم با هم تعامل داشته باشد.

جهاددانشگاهی واحد زنجان با مساحتی بالغ بر ۱۳۶۴ مترمربع فضای مناسبی با امکانات کامل در اختیار صاحبان ایده قرار داده که شامل مرکز نوآوری و شکوفایی، مرکز شتابدهی، مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است و افرادی که صرفا ایده و ذهن خلاق دارند را تا مرحله ایجاد یک شرکت موفق همراهی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha