• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98071511518
  • خبرنگار : 50024

کارگردان تئاتر:

زنان در تئاتر البرز جدی گرفته نمی‌شوند

زنان در تئاتر البرز جدی گرفته نمی‌شوند

ایسنا/البرز بازیگر وکارگردان تئاتر البرزی گفت: مکان و موقعیت جغرافیایی پلاتوهای نمایش استان به هیچ وجه مناسب نیست و اغلب مردم اصلا از وجود آنها اطلاع ندارند.

ندا قربانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبود پلاتوی نمایش در استان اظهار کرد: تئاتری‌های البرز برای بال و پر دادن به این رشته با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می‌کنند که یکی از مهمترین آنها کمبود سالن و پلاتوی نمایش است.

قربانیان افزود: پلاتوهای تمرین و نمایش استان به هیچ وجه پاسخگوی نیاز هنرمندان این رشته نیست و بسیاری از تئاتری‌ها باید بعد از اینکه به زحمت پلاتویی برای تمرین پیدا کردند، مدت‌ها در انتظار تعیین سالن برای اجرای عموم بمانند.

وی توضیح داد: متاسفانه همین پلاتوهای نمایش استان که تعدادشان از انگشتان یک دست هم بیشتر نمی‌شود استاندارد نبوده و از لحاظ نور، صدا و فضا محدودیت‌های زیادی دارند و دست هنرمندان برای  اجرا را می‌بندند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: متاسفانه مکان و موقعیت جغرافیایی پلاتوهای نمایش استان به هیچ وجه مناسب نیست و اغلب مردم اصلا از وجود آنها اطلاع ندارند. به جرئت می‌توان گفت کمتر از ۱۵ درصد از البرزی‌ها می‌دانند این استان تئاتر شهر دارد و یا در اداره کل ارشاد تئاتر اجرا می‌شود.

 قربانیان در ادامه به جایگاه زنان در تئاتر البرز گفت: متاسفانه از سال‌ها پیش نوعی دیدگاه در تئاتر کرج شکل گرفته که براساس آن زنان  فعال در این عرصه جدی گرفته نمی‌شوند.

این بازیگر تئاتر افزود: در طول ۲۰‌سالی که از عمر فعالیت‌های هنری من می‌گذرد، هیچ‌وقت ندیده‌ام که زنان سهمی در شورای نظارت، انجمن نمایش، بازبینی جشنواره‌ها و دیگر فعالیت‌های صنفی تئاتر داشته باشند و در این موارد مشارکت داده نمی‌شوند که این موضوع آزار دهنده است. 

وی ادامه داد: مشکلات زیادی پیش روی زنان  تئاتری البرز وجود دارد که انتظار می‌رود با پیگیری جدی مسئولان حل شوند تا این زنان بتوانند به سهم و جایگاه خود در این هنر دست یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha