• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98072216291
  • منبع : نمایندگی قزوین

دادستان قزوین:

مسئولان برای مبارزه با مواد مخدر از پشت میزهای خود بیرون بیایند

مسئولان برای مبارزه با مواد مخدر از پشت میزهای خود بیرون بیایند

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند این است که ما مسئولان از پشت میزهای مدیریتی خود بیرون بیاییم و با رویکرد پیشگیرانه و حضور میدانی به سراغ آسیب‌های اجتماعی برویم و عملاً در صحنه مبارزه با مواد مخدر حضور پیدا کنیم و کمتر درگیر آمار و ارقام باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، محمد قاسمی در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که شب گذشته ۲۱ مهر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر چند اقدامات مطلوب متولیان مبارزه با مواد مخدر از جمله اعضای شورای هماهنگی استان قابل تقدیر است، اما تا رسیدن به وضعیت ایده آل تلاش‌های بیشتری باید انجام دهیم و این پتانسیل نیز در استان قزوین وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌های نوین در قوه قضائیه از جمله دادگاه درمان‌مدار مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و با نگاه درمان مدارانه و اصلاحی در امر مبارزه با مواد مخدر به توفیقات بیشتری دست یابیم.

قاسمی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل در حوزه مواد مخدر با افزایش ورودی و کشفیات مواجه هستیم و این نشانگر سیاست و برنامه هدفمند دشمنان و معاندین نظام است که با این بلیه خانمان‌برانداز، بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته‌اند و در این راستا خطرناک‌ترین نوع مواد مخدر را با نازل‌ترین قیمت در دسترس آحاد جامعه به‌خصوص جوانان قرار می‌دهد و این هشدار و اعلام‌خطر است.

دادستان قزوین بیان کرد: امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند این است که ما مسئولان از پشت میزهای مدیریتی خود بیرون بیاییم و با رویکرد پیشگیرانه و حضور میدانی به سراغ آسیب‌های اجتماعی برویم و عملاً در صحنه مبارزه با مواد مخدر حضور پیدا کنیم و کمتر درگیر آمار و ارقام باشیم.

افزایش فوتی‌ در مراکز ترک اعتیاد قابل‌قبول نیست

قاسمی تصریح کرد: استان قزوین در کشور از حیث آمار و ارقام رتبه قابل قبولی دارد، اما این امر نباید ما را از تلاش بیشتر غافل کند. چراکه ما شاهدیم در برخی از مناطق استان، خانواده‌های زیادی با اعتیاد و آسیب‌های آن درگیر هستند که می‌طلبد ما فارغ از نگاه‌های آماری و با رویکرد پیشگیرانه برای مبارزه با این پدیده شوم و آسیب اجتماعی به میدان بیاییم و این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد که با همه توان در این حوزه حضور پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است بخشی از درآمدها و منابعی که از مبارزه با مواد مخدر در استان به دست می‌آید صرف آسیب‌های مواد مخدر در همین استان شود و در این خصوص باید مدیریت ویژه‌ای وجود داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: افزایش فوتی‌ها در مراکز ترک اعتیاد به مواد مخدر نسبت به سال گذشته به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و باید نظارت‌ها در این حوزه تشدید شود و درباره صلاحیت مدیران این مراکز نیز بررسی صورت گیرد؛ البته دادستانی در این خصوص با انجام بازدیدها و بازرسی‌های سر زده، ورود کرده و گزارش‌هایی نیز در حال جمع‌بندی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha