• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98072619563
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست

جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست

ایسنا/اصفهان امروز هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به موضوعاتی همچون دستگیری روح‌الله زم، دستاوردهای سپاه پاسداران، اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و شکست طرح‌های دشمنان اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم هاشمی، امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر، با اشاره به بازداشت «روح‌الله زم» و ضمن تقدیر از اطلاعات سپاه پاسداران گفت: اکنون جنگ، جنگ اراده‌هاست و سپاه با دستگیری «زم»  توانست بانک اطلاعاتی و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: مزدورانی همچون «زم» در ازای شکستن اراده آهنین آحاد مردم مزد می‌گیرند و هرچه اشراف اطلاعات سپاه بر امور و افراد نیک و بد بیشتر باشد، هزینه‌های انهدام و جبران کمتر خواهد بود.

قاسمی با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا و تصرف کشتی انگلیسی ادامه داد: جمهوری اسلامی در عرصه نظامی، بازدارندگی و قدرت موشکی، توانمندی خاص داشته و زبانزد است و این سبب شده که دشمنان تصور تعدی نظامی به ایران را نیز در سر نداشته باشند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: اگر در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز همانند نظامی اقتدار کافی داشتیم، دشمنان با تمام قوا و امکانات سعی در شکست و زیر فشار قرار دادن مردم نداشتند و یکی از گواه‌های این دشمنی‌ها،عدم دسترسی بیماران صعب‌العلاج به داروهای موردنیاز خود به دلیل تحریم‌هاست.

 وی جامعه هدف دشمنان را جوانان دانست و اظهار کرد: دشمنان، توسط امپراتوری‌های رسانه‌ای که در اختیار دارند با انتشار رایگان فیلم‌ها، برنامه‌های طراحی‌شده و تبلیغات سوء بین جوانان، سعی در تغییر ذائقه و دیدگاه آنان دارند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر، بی‌تدبیری داخلی را علت ضعف اقتصادی و فرهنگی بیان کرد و دراین‌باره گفت: دسیسه دشمنان و رسانه‌های غربی در انعکاس مشکلاتی هرچند ساده و سطحی در جریان پیاده‌روی اربعین و بزرگ‌نمایی آن‌ها، خدشه‌دار کردن وجهه عراقیان در ایران و بالعکس، برای ایجاد نفاق در انسجام و وحدت دو کشور و تضعیف عقیده و ایمان جوانان کشورمان است.

قاسمی با اشاره با سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران به‌عنوان میانجی بین ایران و عربستان با محوریت مسائل یمن گفت: این چندمین بار است که، رؤسای کشورهای همسایه به درخواست عربستان برای مذاکره با رهبر معظم انقلاب و ملاقات با ایشان به ایران سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، تنها راه مذاکره ایران و عربستان را یمن می‌دانند و این مذاکره صورت نمی‌گیرد مگر زمانی که چهار اصل  برقراری آتش‌بس در یمن، ارسال بی‌قیدوشرط کمک‌های انسان دوستانه به یمن، تشکیل گفتمان با رؤسای تمام احزاب یمن و تشکیل وحدت ملی یمن در این کشور محقق شود.

قاسمی در پایان خطبه‌ها از آحاد مردم شاهین‌شهر بابت سوگواری‌ها، تلاش‌ها و برپایی موکب‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در این چهل روز قدردانی کرد.

 دستگیری روح‌الله زم، کشف یک مجموعه ضدانقلاب است

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن دهشیری، امام‌جمعه اردستان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اردستان اظهار کرد: مراسم اربعین خاص اباعبدالله الحسین (ع) است و برای هیچ معصوم دیگری اربعین گرفته نمی‌شود. امروز شیعه قدردان نعمت ولایت است  و همان‌قدر که باید عاشورا را گرامی بدارد، اربعین را هم پاس می‌دارد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و استقبال میلیون‌ها زائر از این مراسم ادامه داد: این راهپیمایی در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد. امروز اربعین باعث اتحاد آحاد امت اسلامی است. فتنه‌هایی چند روز قبل از این مراسم اتفاق افتاد ولی مردم، پرشورتر از قبل، از این انجمن بزرگ استقبال کردند.

خطیب جمعه اردستان به دیدار رهبر انقلاب اسلامی ایران با دانشجویان در هفته جاری نیز اشاره کرد و گفت: امروز مردم، معجزه بزرگ الهی را از انقلاب و دستاوردهایش مشاهده می‌کنند که یکی از آن‌ها سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران در کمتر از دو ماه، دو دستاورد بزرگ برای کشور به ارمغان آورد.

دهشیری با تشریح این دستاوردها ادامه داد: خنثی شدن توطئه افرادی که قصد ترور سردار سلیمانی را داشتند توسط نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای اطلاعاتی همچنین دستگیری روح‌الله زم، نیروی مخرب و ضدانقلاب که چند روز قبل اتفاق افتاد، ازجمله اقدامات سپاه بود که تمام دستگاه‌های امنیتی دنیا را متحیر کرده است. با دستگیری روح‌الله زم" فقط یک فرد گرفتار نشده است بلکه یک مجموعه ضدانقلاب کشف‌شده و شاید پای بسیاری از افراد از داخل و خارج به این پرونده باز شود.

وی خاطر نشان کرد: عربستان که چندی پیش قصد برهم زدن امنیت منطقه را داشت و می‌خواست جنگ را به داخل کشور ایران بکشاند به کشورهایی عراق و پاکستان متوسل شده تا نقش میانجیگری در رابطه با ایران داشته باشند.

امام‌جمعه اردستان، پرتاب موشک به نفت‌کش ایرانی را یک حرکت ناشیانه عنوان و تصریح کرد: این‌گونه حرکات برای عصبانی کردن مقامات ایران است تا منطقه را به هم بزنند ولی ایران در این موضوع صبورانه عمل و اعلام کرد که به‌موقع جوابی قاطع و دندان‌شکن به این حرکت خواهد داد.

دهشیری به هفته تربیت‌بدنی و ورزش نیز گریزی زد و گفت: مسئولان شهرستان باید توجه بیشتری به امر ورزش منطقه داشته باشند زیرا ورزش، جلوی بروز خیلی از فسادها را در جامعه می‌گیرد. از اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز درخواست می‌کنیم هیئت‌هایی که در گذشته فعال و تأثیرگذار بودند را مجدداً با همین اعتبار کم فعال کنند.

اربعین، کمر استکبار را شکست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود بنی‌جمالی، امام‌جمعه چادگان نیز در خطبه‌های این هفته چادگان اظهار کرد: تقوایی تقواست که فقط خدا را بشناسد و سر در مقابل استکبار جهانی فرونیاورد.

وی با تأکید بر اینکه تقوا و زهدی که در مقابل ظلم سکوت کند بی‌ارزش است،ادامه داد: اگر فقط قرار باشد ذکر و مناجات کنیم و کاری نداشته باشیم که در کشورهای اسلامی چه می‌گذرد، این بی‌فایده است.

امام‌جمعه چادگان با اشاره به دستگیری «روح‌الله زم» گفت: رشادت‌های پاسداران انقلاب اسلامی، ستودنی است و نکته قابل‌توجه وجود نیروهایی است که به این فرد گرا و نقشه راه می‌دادند که در آینده نزدیک قطعاً از آن‌ها نیز رونمایی خواهد شد.

بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: در اربعین، مغناطیس حسینی شروع به کار و همه را از جای‌جای دنیا دعوت کرده است. پدیده اربعین اتفاقی جهانی است که هرساله برگزار می‌شود و بعد معنوی و سیاسی دارد.

خطیب جمعه چادگان با اشاره به نقش مهم اربعین در مناسبات خاورمیانه گفت: دشمن قرار بود طرح خاورمیانه جدید را پیاده کند اما اربعین آمد، کمر استکبار را شکست و این وحدت و یکدلی را بیشتر زنده کرد تا باز هم دشمن نتواند نقشه‌های شوم خود را اجرا کند. اربعین جلوی فتنه‌ها را گرفته و این حرکت‌ها نشان می‌دهد که اربعین اثر خود را گذاشته است. امروز همه آمده‌اند تا با جریان باطل بجنگیم.

بنی‌جمالی یادآور شد: هویت حسینی باعث وحدت امت‌ها شده و امیدواریم که به برکت واقعه عاشورا شاهد پیروزی جبهه مسلمین باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha