• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98073021896
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی دریچه‌ای از فرصت‌ها

آموزش زبان انگلیسی
حذف زبان انگلیسی تبعات اقتصادی دارد

ایسنا/اصفهان یک استاد زبان انگلیسی دانشگاه شیخ بهایی گفت: زبان انگلیسی دریچه ای از فرصت ها به سمت افراد است و حذف زبان انگلیسی از مدارس سبب می شود زبان آموزان دیگر به دنبال آموزش و زبان آموزی نباشند.

علی فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حذف زبان انگلیسی تبعات اقتصادی ناخوشایندی را با خود به همراه خواهد داشت، زیرا اکثر زبان آموزانی که در آموزشگاه های خصوصی شرکت می کنند، دانش آموزانی هستند که با هدف کسب نمره بهتر در درس زبان، در این کلاس های شرکت می کنند، اما با حذف این ماده درسی، مشکلاتی در بُعد اقتصادی ایجاد می شود. زیرا دیگر افرادی به دنبال یادگیری این زبان و ایجاد ارتباطات بین المللی نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه زبان دریچه ای به یک دنیای دیگر است، تصریح کرد: زمانی که این دریچه بسته شود، بسیاری از افراد نمی توانند با دنیای جدید آشنا شوند.

این استاد آموزش زبان انگلیسی سن مناسب زبان آموزی را در سنین پایین تر دانست و گفت: افرادی که در سنین کمتر زبان را فرا می گیرند، خیلی بهتر و قوی تر در زمینه تلفظ صحیح کلمات و درست صحبت کردن عمل می کنند، اما به شرطی که تمرین زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد بزرگسال نیز که در سنین۴۰-۳۰ سالگی شروع به یادگیری زبان می کنند، ممکن است در مواردی که مربوط به تلفظ کلمات است، نتوانند خیلی قوی عمل کنند، اما از نظر گرامر و درک مطلب قوی عمل می کنند، زیرا از نظر ساختار ذهنی و درک زبان به درجه ای رسیده اند که راحت تر می توانند جنبه گرامر را درک کنند.

 فروتن تصریح کرد: قبلا یک کتاب و استاد وجود داشت و منبع زبان آموز صرفا به استاد محدود می شد و هر توضیحی که استاد می گفت زبان آموزان قبول می کردند، اما امروز زبان آموزان، حق اعتراض و به چالش کشیدن استاد را در اختیار دارند و این حرکت، جنبه های مثبتی را با خود به همراه دارد و سبب می شود معلم زبان به روز باشد، مقالات و کتاب های چاپ جدید را مطالعه و از تکرار گفته های خود اجتناب کند.

وی اضافه کرد: قبلا اساتید زبان آموزان را به یک اندازه در نظر می گرفتند و برای معلم هیچ فرقی نداشت که شخصی که در زبان استعداد ندارد، ممکن است استعداد آن در درسی مانند ریاضی بیشتر باشد و صرفا به این نکته اشاره می کردند که باید میزان یادگیری به یک میزان باشد و از بعد انسانی غافل بودند، اما امروزه اساتید برای هویت فردی افراد ارزش قائل هستند و به عنوان مثال متوجه هستند که افرادی درونگرا هستند و مانند افراد برون گرا به یک میزان صحبت نمی کنند.

استاد دانشگاه شیخ بهایی در خصوص آموزش از طریق پیج های اینستاگرامی، نرم افزار های آموزش زبان و دوره های آنلاین یادآور شد: آموزش از طریق نرم افزار های آموزش زبان و یا دوره های آنلاین زبان آموزی موقعیت و جایگاه خوبی به شمار می آیند و دلیل آن هم روشن است، زیرا بسیاری از مردم وقت نمی کنند در کلاس های آموزش زبان شرکت کنند و یا وقت مطالعه بیشتر در سطح کلاس را ندارد، این موارد کمک کننده هستند و آثار مثبتی همچون افزایش سرانه مطالعه کشور را به همراه خوهد داشت .

وی تصریح کرد: دوره های آنلاین زبان آموزی، نرم افزارهای آموزش زبان برای زبان آموزانی مناسب است که دانش زبان آنها در حد متوسط و به بالاتر است. زبان آموزی که مبتدی است نمی داند دقیقا از کدام مسیر به عنوان مثال برای آموزش گرامر اقدام کند، اما زبان آموزانی که در سطح مقدماتی یا متوسط قرار دارند قدرت تشخیص اینکه به کدام گرامر یا لغت نیازمند هستند را دارند و  مستقلانه تر می توانند از این منابع استفاده کنند.

فروتن اظهار کرد: برای شرکت در آزمون های بین المللی حتما باید دوره های اختصاصی این آزمون ها گذرانده شود، زیرا آزمون های آیلتس و تافل بسیار مشابه کنکور هستند و تنها عاملی که به زبان آموز کمک می کند تا نمره بهتری در این آزمون ها کسب کنند، تکنیک زبان آموزان است.

وی ادامه داد: درصد زیادی از موفقیت در این آزمون ها تکنیک های درست جواب داد به سوالات است و برخلاف آزمون هایی چون FCA و یا CAE که آزمون های کمبریج به شمار می آیند، آزمون هایی هستند که براساس تکنیک نیست و سطح سواد زبان آموزان در این آزمون ها بسیار تاثیر گذار هستند. اما در آزمون هایی همچون آیلتس و تافل، تکنیک ها سبب می شوند تا زبان آموز نمره بهتری را کسب کند.

این استاد زبان انگلیسی در پاسخ به این پرسش که آیا لازم است دانشجویان مقطع دکتری حتما مدرک زبان انگلیسی داشته باشند؟، خاطرنشان کرد: تمام مقالات، کنفرانس ها و رخدادی های مهم در عرصه جهانی به زبان انگلیسی است. آموختن و داشتن مدرک زبان باید به یک مقطع قبل از دکتری یعنی به دوره کارشناسی ارشد بازگردد، زیرا بازخورد بهتری با خود به همراه دارد و باعث پیشرفت علم می شود و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به دنبال مطالب جدید باشد، نه آنکه منتظر باشد تا استاد مطالب جدیدی را به آنها بیاموزد.

گفت‌وگو: هدیه نادعلی خبرنگار افتخاری ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.