• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98080100540
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان:

رسانه ها رویکرد وحدت محور داشته باشند/تعامل با اقلیم کردستان عراق در اولویت صدا و سیمای کردستان

رسانه ها رویکرد وحدت محور داشته باشند/تعامل با اقلیم کردستان عراق در اولویت صدا و سیمای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، گفت: رسانه ها باید با همگرایی و رویکرد وحدت محور و نه ضد و نقیض، صدا و سیما را در راستای خدمت به مردم یاری کنند.

 به گزارش ایسنا، جعفر عبدالملکی، امروز (اول آبان ماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، اظهار کرد: همگرایی رسانه‌ای موجب توسعه و بالندگی جامعه می‌شود و رسانه‌ها زمانی می‌توانند تأثیرگذار باشند که رویکردی نقادانه و شناخت محیطی به هنگام داشته باشند.

وی بابیان اینکه دشمنان همواره سعی در واگرایی جامعه دارند افزود: دشمنان از اقوام مختلف در کشور که جزئی جدایی‌ناپذیر از تمدن ایران هستند به نفع خود بهره برده‌اند، لذا رسانه‌ها باید با تقویت و ترویج سواد رسانه‌ای در جامعه به تشخیص زودهنگام مردم در بزنگاه‌های دشمن کمک کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کردستان، ادامه داد: سواد رسانه‌ای علمی نسبی است که باید در سیر زمان به تکامل برسد و به مردم در تحلیل پیام‌ها و اهداف پشت آن‌ها و همچنین به عملکرد مدیران و مسئولان استان در جهت توسعه کمک کند.

عبدالملکی عنوان کرد: سواد انتخاباتی و سیاسی از ابعاد مهم سواد رسانه‌ای است که رسانه‌ها باید درزمینهٔ تقویت و ترویج آن بیش‌ازپیش تلاش کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان بابیان اینکه باوجود فضای مجازی در دنیای امروز نیاز به سواد رسانه‌ای در جامعه بیشتر حس می‌شود، عنوان کرد: هرچه سواد انتخاباتی جامعه بیشتر باشد مجلس کارآمدتری خواهیم داشت و مردم نیز با آگاهی به نمایندگان کارآمد و متعهد رأی خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه باید نخبه محور باشد افزود: هوشیاری رسانه‌ای در حوزه جوانان، زنان، طبقه متوسط جامعه و نخبگان ازجمله محورهای مهم رسانه است که باید بر اساس آن بتواند رویکردی تعالی‌بخش و تأثیرگذار بر جامعه داشته باشد.

 عبدالملکی، بیان کرد: منظومه فرهنگی کردستان، غنی و متنوع است و این تنوع فرهنگی فرصتی برای استان محسوب می‌شود که باید به‌خوبی از آن بهره گرفت.

وی جایگاه موسیقی در فرهنگ کردی را باارزش و مهم ذکر کرد و گفت: صداوسیمای مرکز استان باید بتواند موسیقی کردی را با نگاهی تحسین‌برانگیز و نه تحقیرآمیز و کف خیابانی به همگان معرفی کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، تصریح کرد: انتقاد رسانه‌ها باید سازنده و در راستای توسعه مزیت‌های استان به‌ویژه در حوزه گردشگری باشد.

 وی از عملکرد برخی مدیران استان و برگشت بودجه‌های فرهنگی، انتقاد کرد و گفت: این مهم باید از سوی رسانه‌ها مورد تحلیل و انتقاد قرار گیرد و آسیب‌شناسی شود.

 عبدالملکی در ادامه تعامل و برنامه‌سازی مشترک با اقلیم کردستان عراق را از اولویت‌های صداوسیمای مرکز کردستان اعلام کرد و یادآور شد: آموزش و تقویت نیروی انسانی، تولید پیام رسانه‌ای، رویکرد فنی و زیرساختی، اقتصاد رسانه و تنظیم گری و رگلاتوری پنج محور اصلی فعالیت‌های صداوسیمای کردستان است.

وی ایجاد شادی و نشاط در جامعه را از رسالت‌های اصلی صداوسیما دانست و گفت: در این راستا برنامه‌های شاد و مفرح در بخش موسیقی و نمایش‌های طنز از گروه "خه م ره وین" در آینده نزدیک روی آنتن خواهد رفت.

عبدالملکی از ادامه برنامه "چریکه ی شه و" با ضوابط خاص و حفظ شانیت موسیقی کردی خبر داد و افزود: برنامه آماژه نیز برنامه‌ای استعدادیابی است که به دنبال شناسایی و کشف استعداد در حوزه‌های مختلف است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، با بیان اینکه در حوزه کودک اجرای همه برنامه به زبان مادری، حرفه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: کودکان باید در راستای بحث جامعه‌پذیری که ابعاد مختلفی دارد علاوه بر زبان محلی و مادری، زبان ملی را نیز بیاموزند.

 وی با اعلام اینکه در بخش صدا نیز برنامه‌های رادیو کردستان، با جذب 52 درصدی مخاطب، دو و نیم برابر میانگین رادیوهای کشوری مخاطب دارد یادآور شد: بهره‌مندی از زبان مادری از عوامل اصلی موفقیت برنامه‌های رادیو در کردستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha