• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98080804161
  • خبرنگار : 50204

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به بیش از 611 میلیون دلار رسید

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به بیش از 611 میلیون دلار رسید

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی در 7 ماهه امسال بیش 611 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته که نقش فعالان عرصه استاندارد در این میزان صادرات، نسبت به سایرین پررنگ‌تر و کلیدی‌تر بوده است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در آیین تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان مرکزی در زمینه استاندارد اظهار کرد: متاسفانه ادارات کل و موسسات استانی استاندارد از لحاظ نیرو و پرسنل و تجهیزات تنها یک دهم آنچه را نیاز است در اختیار دارند که این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای مجموعه استاندارد می‌شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی، افتخار تولید و صنعت در کشور محسوب می‌شود، افزود: در ۷ ماهه امسال بیش از ۶۱۱ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از محصولات تولیدی استان صورت گرفته که این مهم بخشی از این افتخار بزرگی است که نصیب استان و اقتصاد شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به نقش مهم موسسه و اداره کل استاندارد در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تصریح کرد: محصولاتی که به کشورهای خارجی صادر می‌شود هویت و شناسنامه و آبروی ایران است که کیفیت آنها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه این محصولات باید برای جذب کشورهای هدف صادراتی بیشتر و افزایش صادرات غیر نفتی، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

آقازاده بیان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی ایران در سال‌های اخیر نشان‌دهنده فعالیت خوب در حوزه بهبود کیفیت و گسترش بازارهای هدف است، بنابراین هرچه کیفیت محصولات بالاتر باشد قطعا می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش درآمدهای ناشی از این صادرات نقش موثرتری داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان رونق تولید گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند و چقدر خوب است که در کنار این رونق تولید جهاد استاندارد و جهاد کیفیت تولید را هم داشته باشیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: افزایش کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی می‌تواند موفقیت اقتصادی ایران را در همه زمینه‌ها رقم بزند، در سال‌های اخیر تولیدکنندگان کشور و استان توجه بیشتری به افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود داشتند که این مهم در راستای رضایت سازمان استاندارد و کسب بازارهای جهانی صورت گرفته است.

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به مضیقه‌های دولت در جذب و تامین نیروی لازم برای سازمان استاندارد، برون‌سپاری بخشی از این نظارت‌ها می‌تواند کمک شایانی به سازمان و دولت باشد و افزایش نظارت مناسب و صحیح را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی نظارت خوبی بر استاندارد آسانسورها، کیفیت بتن، شهربازی‌ها و برخی از فعالت‌هایی که مستقیما با مردم در تماس هستند، انجام شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه توجه به افزایش کیفیت محصولات، سودآوری چند ده‌ برابری را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید در زمینه افزایش کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی حساسیت داشته باشند، اگر هزینه‌های تولید ۵ درصد افزایش پیدا کند و از آن طرف تولیدی که قرار است به دست مصرف کننده برسد عمر طولانی‌تری داشته باشد، افزایش هزینه تولید جبران می‌شود و نام نیکی از تولیدکننده و کالای ایرانی برجای می‌ماند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: توفیقات کسب شده در سال‌های اخیر نشان از توجه تولیدکننده به ارتقای کیفی محصول دارد و تاکید موسسه استاندارد و توجه تولیدکننده در این حوزه نقش داشته است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت نمونه ملی و استانی با حضور نماینده سازمان ملی استاندارد، استاندار  مرکزی، مقامات استانی و مدیران عامل و کنترل کیفیت واحد های تولیدی استان در محل فرهنگسرای آیینه اراک تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha