• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98081105991
  • خبرنگار : 50126

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام:

۷ برابر تمام دولت‌های گذشته در ایلام بزرگراه ایجاد شده است

 ۷ برابر تمام دولت‌های گذشته در  ایلام بزرگراه ایجاد شده است

ایسنا/ایلام مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: قبل از دولت تدبیر و امید زیر ۲۰ کیلومتر در استان ایلام بزرگراه وجود داشته اما امروز قریب ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شده است که از این میزان، ۱۴۰ کیلومتر یعنی ۷ برابر ۳۵ سال قبل از دولت یازدهم در استان بزرگراه ایجاد شده است.

«آیت قیصربیگی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراسم بزرگ اربعین ۹۸ باشکوه هر چه تمام تر برگزار شد و  کوچک‌ترین استان کشور از نظر  جمعیتی بالاترین میزان تردد زوار (قریب ۶۰ درصد کل زائران) در اربعین امسال را پوشش داد و در حالی که در اربعین پارسال قریب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد داشتند، امسال این میزان به حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

وی گفت: مدیریت و ساماندهی چنین جمعیتی که بیش از ۷ برابر جمعیت استان و بیش از ۲۷۳ برابر جمعیت شهر ۱۵ هزار نفره مهران یک کار خارق‌العاده است که در کمال آرامش و اقتدار به انجام رسیده است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی در استان نیز ، در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار کشور، ایلام با نرخ بیکاری ۸.۷ درصد در تابستان امسال جزو ۷ استان برتر کشور در زمینه مبارزه با بیکاری قرار گرفته است در حالی که نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده و کاهش ۳.۲ درصدی را تجربه کرده است.

قیصربیگی تصریح کرد: استانی که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با نرخ آمار بیکاری ۲۱ و ۱۷ در رتبه اول و صدر بیکاری کشور قرار گرفته بود، امسال در آخرین گزارش مرکز آمار کشور با نرخ بیکاری ۸.۷ درصد در رتبه ۲۵ بیکاری کشور و جزء ۶ استان برتر کشور در وضعیت بیکاری قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام ادامه داد: روند بهبودی وضعیت بیکاری استان ایلام در دولت تدبیر و امید به ویژه در دو سال اخیر شتاب مطلوبی گرفته است، به طوری که نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ عدد ۱۱.۷ را نشان می‌دهد، در سال ۹۷ به ۱۱.۲ می‌رسد، در بهار ۹۸ به ۹.۳ و در تازه‌ترین برآورد یعنی تابستان امسال به ۸.۷ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان ایلام در چهار ماه نخست امسال این استان را در صدر بیشترین میزان سرمایه گذاری در کشور قرار داده است، تصریح کرد:  بر اساس گزارش تجارت نیوز از تحلیل داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان کشور در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر افزایشی داشته است که در این میان استان ایلام با رشدی بیش از ۲۰۰ درصد به همراه استان های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی از استان‌های پیشتاز در امر سرمایه‌گذاری در کشور قرار گرفته است.

قیصربیگی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در حوزه های مختلف استان تنها نمونه‌ای از حجم سرمایه گذاری‌ها در استان ایلام ظرف یک سال گذشته است.

وی با بیان کارگاه راه سازی کشور در استان ایلام دایر شده است، تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید زیر ۲۰ کیلومتر در استان ایلام بزرگراه وجود داشته اما امروز قریب ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شده است که از این میزان، ۱۴۰ کیلومتر یعنی ۷ برابر ۳۵ سال قبل از دولت یازدهم به بعد در استان بزرگراه ایجاد شده است.

قیصربیگی ادامه داد: دوسال گذشته مقدمات ایجاد دو آزادراه بزرگ کرمانشاه، ایلام، مهران، کربلا و آزادراه خرم آباد، پل زال، چیلات، نجف اشرف فراهم شده است تا استان ایلام علاوه بر اینکه به شبکه آزادراهی کشور متصل شود به مسیر حمل و نقل کشور عراق نیز اتصال یابد.

وی تاکید کرد: قرار است در سفر رییس جمهور به استان ایلام که به زودی انجام می‌شود برای اولین بار در طول تاریخ استان آرزوی دیرینه ایلامیان تحقق یابد و این استان نیز با کلنگ‌زنی فاز اول راه‌آهن اسلام آباد به ایلام به خط ریلی کشور متصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha