• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98081408830
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ارمغان کاروان سلامت برای روستاهای خراسان جنوبی

ارمغان کاروان سلامت برای روستاهای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، طرح کاروان سلامت بانوان با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند و جمعیت هلال احمر استان، در روستاهای دهستان شاخنات شهرستان بیرجند اجرا شد.

نفیسه نخعی اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و به منظور ارتقاء سطح سلامت بانوان، بررسی وضعیت سلامت جسمی، روحی و ارزیابی سطح سلامت به ویژه در زنان در سطح روستاهای استان، خدمات ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی، متخصص زنان، ماما، پرستار و بهورز در قالب تیم کاروان سلامت در سطح روستاهای دهستان شاخنات ارائه شد.
 

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این کاروان ضمن ویزیت و انجام خدمات پزشکی و ارائه آموزش‌های بهداشت فردی و کمک‌های اولیه، داروهای متناسب با بیماران نیز به صورت رایگان تجویز و در اختیار اهالی این روستاها قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی در سطح روستاها و توزیع بسته‌های آموزشی و لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان روستاهای محروم نیز از دیگر اقدامات این تیم بود.

بهره‌مندی 100 بانوی روستایی از خدمات کاروان سلامت

محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اعزام کاروان سلامت هلال احمر به روستای «بویک» از توابع بیرجند خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از بانوان از خدمات این کاروان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به محرومیت روستاهای خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر مبنی بر حمایت از زندگی و سلامت جامعه، در ایام مختلف سال تیم‌های کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام کاروان سلامت  به مناسبت هفته سلامت بانوان به روستای بویک از بخش شاخنات شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: این کاروان به ارائه خدمات مختلفی اعم از درمانی، آموزشی و فرهنگی در بین بانوان روستا پرداختند.

به گزارش ایسنا، شهریاری با بیان اینکه  نزدیک به ۱۰۰ نفر از بانوان توسط افراد این تیم ویزیت شدند، اظهار کرد: همچنین ۱۰۰ بسته ست بهداشتی به ارزش پنج میلیون تومان بین بانوان این روستا توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طی مدت فعالیت این کاروان آموزش‌هایی پیرامون مقابله با بیماری‌هایی همچون فشار خون، دیابت، قلبی و ریوی به علاقه مندان ارائه شد.

 وی افزود: چهار نفر در قالب تیم درمانی کاروان شامل پزشک عمومی، متخصص زنان، ماما و پرستار  در این روستا به ارائه خدمت پرداختند.

شهریاری با بیان اینکه این کاروان با همکاری دفتر امور بانوان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر برگزار شده است، ادامه داد: داروهای مورد نیاز به ارزش ۵ میلیون تومان در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اقدامات ارزشمند اعضای کاروان سلامت در نقاط مختلف استان همواره در ذهن و دل مردم ماندگار و دعای خیرآنان بدرقه تلاشگران این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha