• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98081911410
  • خبرنگار : 50236

رئیس کل دادگستری استان همدان:

نگذاریم مهر زندانی به پیشانی هر جوانی بخورد

نگذاریم مهر زندانی به پیشانی هر جوانی بخورد

ایسنا/همدان رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: کمیته طرح قلوب در مساجد مورد توجه قرار می گیرد تا از این طریق از مجازات های جایگزین زندان استفاده شده و از ورود مردم به زندان جلوگیری شود.

محمدرضا عدالتخواه یکشنبه 19 آبان در آئین تکریم مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان و معارفه مدیرکل جدید، اظهار کرد: آنچه در دستگاه قضا اهمیت دارد این است که باید ملجأ و پناهگاه باشد اما صرف ملجأ بودن مهم نیست چرا که مردم برای دفع ظلم به ملجأ پناه آورده اند و اگر رفع ستم شد ملجأ بودن خوب است.

وی با بیان اینکه موضوعات مهمی در قضاوت دخیل است و یکی از مهمترین دلایل اثبات ادعاست، خاطرنشان کرد: اگر پزشکی قانونی نباشد قضاوت در جرائم جسمانی تعطیل خواهد شد چرا که کار پزشکی قانونی بسیار مهم است و این وظیفه عوامل این مجموعه را سنگین می کند که کارشان متقن، دقیق و با زوایای دقیق باشد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به عملکرد موفق حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: در دستگاه قضا براساس نظرسنجی ۸۰ درصد مقبولیت از حجت الاسلام رئیسی به دست آمده است به طوریکه ارائه خدمت صریح، دقیق علمی و رعایت کرامت انسانی در مجموعه پزشکی قانونی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که افرادی که به این مجموعه وارد می شوند، آسیب دیده هستند و نیاز به محبت و برخورد کریمانه دارند.

وی خطاب به کارکنان مجموعه پزشکی قانونی تأکید کرد: نباید افراد را معطل کنیم و کسانی که تجربه کامل ندارند، نباید در برخورد مستقیم با افرادی باشند که به این مجموعه مراجعه می کنند.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه خط قرمز ما مبارزه با فساد درون سازمانی است، اضافه کرد: اگر فساد کوچکی باشد از نظر ما بسیار بزرگ است و باید جلوی آن گرفته شود. نباید صحنه سازی و زدوبند با عوامل بیمه و ... داشته باشیم و محیط عاری از مفاسد باشد.

عدالتخواه با بیان اینکه صلح و سازش به عنوان امر راهبردی باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: اینکه برخی از افراد به ناچار روانه زندان می شوند به علت عدم توجه است نه نشان از بزهکاری مردم و ما باید کاری کنیم و نگذاریم هر جوانی آمد مهر زندانی به پیشانی وی خورده بخورد چرا که فرق است بین شرور با جوانی که اشتباه کرده است.

در پایان این مراسم از خدمات ۱۴ ساله دکتر «علی احسان صالح» تقدیر و دکتر «آرتین کمالی» به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha