• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98082012782
  • خبرنگار : 50024

سازمان پدافند غیرعامل بررسی کند؛

موسسه رازی از سوی دوستان ناآگاه و دشمنان دانا تهدید می‌شود

موسسه رازی از سوی دوستان ناآگاه و دشمنان دانا تهدید می‌شود

ایسنا/البرز معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:  موسسه رازی ۹۰ درصد واکسن های دامی و ۳۰ درصد واکسن های مورد نیاز طیور کشور را تولید می کند.

مجتبی محرمی در همایش پدافند غیرعامل زیستی که امروز دوشنبه ۲۰ آبان، در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تولید بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های دامی و ۳۰ درصد واکسن‌های طیور کشور به عهده موسسه رازی است.

وی با بیان اینکه این موسسه در زمینه تولید واکسن‌های انسانی نیز گام های اساسی ای برداشته، افزود: این موسسه ۱۲ آزمایشگاه تخصصی و یک آزمایشگاه رفرانس بین المللی «آبله» دارد.

این مسئول توضیح داد: بار اصلی تحقیقات دامپزشکی کشور بر عهده موسسه رازی است و با این اوصاف می توان گفت نقش این موسسه در حفظ سلامت جمعیت دام و طیور کشور بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: متاسفانه این موسسه رازی از سوی دوستان ناآگاه و دشمنان دانایی که این مجموعه را مورد تحریم قرار داده و باعث شده‌اند که در تامین مواد اولیه و تجهیزات با مشکل مواجه شویم مورد تهدید است.

وی اضافه کرد: موسسه رازی در استان البرز نیز با دارایی، شهرداری کرج و شرکت بهره برداری مترو مشکلاتی دارد.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با این توضیح که موسسه گاهی از سوی وزارتخانه تحت فشار است، افزود: با عناوینی چون خصوصی سازی، واگذاری و برون سپاری این موسسه تحت فشارهای پیدا و پنهان و همچنین تهدید هستیم.

وی گفت: موسسه رازی نباید با فشار مجبور به برون سپاری شود و نباید عده ای این موسسه را خلع سلاح کنند.

محرمی در بخش دیگری  از صحبت های خود با اشاره به ظرفیت تولید این موسسه گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دُز واکسن به کشوروارد می شود.

این مسئول افزود:  موسسه رازی در بهترین شرایط توانسته سالانه بیش از ۴ میلیارد دُز واکسن تولید کند و اگر اعمال برخی فشارها نباشد قدرت تولید واکسن بیشتر وجود دارد.

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیر عامل باید در موسسه رازی کمیته ای تشکیل دهد تا تهدیدات داخلی که رازی را تحت فشار قرار می دهد، شناسایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha