• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98082214489
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

فرآوری سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاوزی در آذربایجان غربی

فرآوری سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاوزی در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ‌سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در کارخانجات استان فرآوری می شود.

رسول جلیلی در اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزارشد، با اشاره به اینکه اراضی زیر کشت زراعی و باغی آبی استان ۴۰۶هزار و ۱۰۰هکتار است که ۵درصد اراضی کشور را شامل می شود، اظهار کرد: در استان ۱۹۵ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با حجم بیش از ۴میلیون تن و ۳۷۰ سردخانه با ظرفیت ذخیره‌سازی ۹۸۰ هزار تن محصول کشاورزی در حال فعالیت هستند.

جلیلی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی دارای  ۲۸۷۱ روستا است که ۳۶ درصد جمعیتی استان را شامل می شود، تصریح کرد: تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان ۲۰۰هزار و ۵۰۲ نفر است که از این تعداد نزدیک به ۴۱درصد بی سواد هستند که این باعث شده کشاورزی استان یک کشاورزی سنتی باقی بماند.

جلیلی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی به دلیل داشتن آب وخاک مناسب ششمین استان تولید کننده محصولات کشاورزی کشور است، خاطر نشان کرد: مهمترین مشکلات کشاورزی استان در حال حاضر نظام بهره وری حاکم در استان است که خرده دهقانی است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر تاثیر تغییرات اقلیمی در ۲۲ سال گذشته بر کشاورزی استان اظهار کرد: کاهش متوسط بارندگی ها، کاهش ۱۰۵ میلی متری بارندگی ها و بالا رفتن متوسط  دمای 1.5 درجه ای استان از اثرات تغییر اقلیم در استان است.

وی توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، افزایش در آمد کشاورزان و افزایش ضریب خود اتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی را از جمله اهداف کلی بخش کشاورزی استان اعلام کرد.

وی افزود: در ۴سال گذشته در مجموع ۳۹۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه منابع آب و خاک آذربایجان غربی برای کاهش۴۰درصدی مصرف آب کشاورزان استان هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha