• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98082315246
  • منبع : نمایندگی قزوین

اجرای طرح «رصدخانه فرهنگی» توسط جهاد دانشگاهی قزوین

اجرای طرح «رصدخانه فرهنگی» توسط جهاد دانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: موضوع رصدخانه فرهنگی در جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد که طبق آن جهاد دانشگاهی اجرای آن را بر عهده گرفت، مصوبات آن نیز باید پیگیری شود و اعتبار موردنیاز به این موضوع اختصاص یابد.

یکصد و ششمین نشست شورای فرهنگی عمومی با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استاندار قزوین و مسئولان فرهنگی استان با محوریت فعالیت‌های مساجد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین – در این جلسه بیان کرد: مسجد نخستین پایگاه اسلام و مهم‌ترین پایگاه شکل‌گیری انقلاب اسلامی است، در واقع مسجد مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر پراکندگی مساجد خوب است به‌طوری‌که در دورترین نقاط نیز مسجد داریم، از حیث محتوایی نیز برنامه‌های مساجد در راستای فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: برنامه‌های مسجد باید هدفمند، برنامه محور، جامع، جذاب و جوان‌پسند و متناسب با شرایط روز باشد.

وی تأکید کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای این امر است و ارگان‌های مختلفی می‌توانند همراه این جریان باشند و اداره کل اوقاف، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و بسیج می‌توانند به این بخش کمک کنند.

 اسماعیلی خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد از سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت کرده و تاکنون مأمن صدها هزار جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است؛ اساسنامه جدید کانون‌ها هم به تصویب رسیده که از همین رو شورایی در هر استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: بنا داریم تعداد کانون‌ها را بر اساس برنامه ششم توسعه از ۳۶۱ کانون به ۷۰۰ کانون افزایش دهیم، اگرچه سهمیه سالانه ما کم است اما درصدد رشد آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دارای اهمیت است بنابراین می‌توان دوره آموزش مدیریت فرهنگی در مساجد برای آشنایی ائمه جماعت برگزار کرد؛ صداوسیما نیز می‌تواند کانون فعال و نمونه را به‌عنوان الگوی خوب معرفی کند.

اسماعیلی با اشاره به تأسیس رصدخانه فرهنگی بیان کرد: موضوع این رصدخانه در جلسه قبل مطرح شد که طبق آن جهاد دانشگاهی اجرای آن را بر عهده گرفت، مصوبات آن نیز باید پیگیری شود و اعتبار موردنیاز به این موضوع اختصاص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha