• جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98090805163
  • خبرنگار : 50072

آیا تقلب در دوران تحصیل بر آینده شغلی افراد تاثیر دارد؟

آیا تقلب در دوران تحصیل بر آینده شغلی افراد تاثیر دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی در نتایج تحقیقات اساتید دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو مشخص شد، تقلب دوران تحصیل بر مشاغل آینده افراد نیز تاثیرگذار است.

بر اساس گزارش نیوز، محققان این تحقیق از دانشگاه سانفرانسیسکو اظهار کردند: نگرش تقلب در دوران تحصیل در مقطع دبیرستان به تقلب در اتاق هیئت مدیره تبدیل خواهد شد.

در این تحقیق دو سوال، تقلب در کلاس درس و قبول رفتارهای غیر اخلاقی در محیط کار و همچنین علت ایجاد این نگرش، مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج این ارزیابی موجب درک بهتر معلمان از رویدادهای کلاسی و احتمال تغییر اعتقاد و باورهای دانش‌آموزان در مورد تقلب خواهد شد.

سن مارکوس، استاد بازاریابی و رئیس هیئت مدیره گلن برودوفسکی، محقق دیگر این تحقیق از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا اظهار کرد: این نگرش در صورت عدم کنترل، منجر به چشم پوشی رفتارهای غیر اخلاقی در کسب و کار خواهد شد.

در این تحقیق 250 دانشجوی بازاریابی از دو ایالت سن مارکوس و  اس اف مورد بررسی قرار گرفتند.

از دانشجویان خواسته شد که به سوالات مربوط به تقلب و اخلاق در امتحان و همچنین تقلب در محیط کسب و کار پاسخ دهند.

نتایج نشان داد، دانشجویایی که در دوران تحصیل نسبت به تقلب نگرش منفی نداشتند در مورد رفتارهای غیر اخلاقی نیز محدودیتی قائل نبودند.

محققان در این تحقیق نمونه‌های تحقیقاتی در مورد تقلب و اخلاق را نیز مورد بررسی قرار دادند و دریافتند در برخی از تحقیقات، جمع‌گرایی و فردگرایی از عوامل مهم در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش تقلب است.

نتایج نشان داد که دانشجویان جمع گرا نسبت به دانشجویان فردگرا نظری مثبت نسبت به تقلب دارند.

برادوفسکی گفت: "جمع گرایان می‌خواهند انسجام گروهی را حفظ کنند، بنابراین برای انسجام و همچنین پیشرفت اعضاء حاضر به تقلب هستند."

وی در ادامه افزود: برخی از دانشجویان با فشارهای زیاد خانواده برای موفقیت در تحصیل روبه‌رو هستند بنابراین ممکن است این دانشجویان نیز برای پیشگیری از شکست از تقلب استفاده کنند.

محققان خاطر نشان کردند: در این نگرش فقط فردگرایی و یا جمع‌گرایی فرد مطرح نیست بلکه این عوامل تحت تاثیر فرهنگ حاکم بر جامعه است.

درک موارد فرهنگی می‌تواند به اساتید در به حداقل رساندن این رفتارهای غیر اخلاقی در کلاس‌های درس کمک کند.

برودوفسکی گفت: "ما به‌عنوان اساتید باید به دانشجویان اعلام کنیم، پیروی از رفتارهای اخلاقی منجر به نتایج بهتری می‌شود و این روش اخلاقی بعد از فارغ‌التحصیلی و در مشاغل آینده موجب ارزیابی بهتر از موقعیت خواهد شد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha