• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98091006416
  • خبرنگار : 50210

فرماندار:

هیات اجرایی انتخابات در فرمانداری اراک تشکیل می‌شود

هیات اجرایی انتخابات در فرمانداری اراک تشکیل می‌شود

ایسنا/مرکزی فرماندار اراک گفت: طی هفته جاری هیات اجرایی ۱۱ نفره توسط فرمانداری تشکیل و آغاز به کار می‌کند.

حسین بختیاری در حاشیه بازدید از محل ثبت نام از داوطلبان ثبت نام یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ساعت 8 صبح امروز با دستور وزیر کشور رسما ثبت نام کاندیداها و پروسه انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد.  

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام داوطلبان حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، فرمانداری اراک آماده سازی شده است و 10 کاربر برای ثبت نام در نظر گرفته شده، افزود: طبق تجربه سال های گذشته عموما در روزهای پایانی مهلت ثبت نام، داوطلبان بیشتری به حوزه ثبت نام مراجعه می کنند و اگر لازم باشد تعداد کاربران اضافه می شود.

فرماندار اراک با تاکید بر اینکه تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ویژه فرآیند ثبت نام داوطلبان فراهم شده است، گفت: مشکلاتی که احتمال دارد در حین ثبت نام بروز کند توسط مسئولان فناوری رفع می شود و برای تداوم ثبت نام تا شنبه 16 آذرماه مشکلی نخواهیم داشت. هر روز هشت صبح تا 18 عصر میزبان کاندیداها خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم انجام امور دیگر در کنار ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این راستا تشکیل هیات اجرایی به عنوان یکی از مهمترین بخش های روند انتخابات انجام خواهد شد که براساس آن یک لیست 30 نفره معتمد توسط فرمانداری به هیات نظارت اعلام می شود و از این 30 نفر هشت نفر انتخاب می شوند و سه نفر افراد اداری متشکل از فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال نیز در این هیات حاضر خواهند بود که به ریاست فرماندار شهرستان کار خود را آغاز می کنند.

بختیاری با بیان اینکه فرمانداری اراک امروز اقدام به معرفی 30 معتمد خواهد کرد و طی هفته جاری هیات اجرایی 11 نفره تشکیل و آغاز به کار می کنند، گفت: اراک مرکز حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان است و در واقع خنداب و کمیجان حوزه فرعی قلمداد می شوند، مصوبات هیات اجرایی شهرستان خنداب و کمیجان به اراک منتقل می شود.

فرماندار اراک در خصوص تمهید تدابیری جهت جلوگیری از تخلفات انتخاباتی با تاکید براینکه فرآیند انتخابات به شکلی است که امکان تخلف وجود ندارد، افزود: انتخابات در کشور بواسطه هیات اجرایی متشکل از تمامی اقشار جامعه انجام می شود و وظیفه اصلی سلامت انتخابات برعهده این هیات است. در کنار هیات اجرایی، هیات نظارت و هیات بازرسی نیز بر روند کار نظارت و بازرسی دارند و علاوه بر آن هر کاندیدا حق دارد نماینده ای از خود پای صندوق بگذارد و تمام مراحل رای گیری را نظارت داشته باشد و نظارت عامه از سوی کاندیدا، هیات اجرایی، هیات بازرسی و نظارت بر روند کار حاکم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha