• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98091208095
  • خبرنگار : 50214

اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد در یزد کلید خورد

اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد در یزد کلید خورد

ایسنا/یزد اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد به متقاضیان با برگزاری اولین نشست تخصصی تبیین روند اجرای نظام محصولات دانش بنیان در استان یزد کلید خورد.

«محمدرضا زارع» مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در نشست تخصصی یک روزه‌ای که در دو نوبت صبح و عصر با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ملی استاندارد ایران، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، مسئولان آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی و دیگر مدیران مرتبط استانی در محل پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، گفت: در راستای تحقق بندهای ۲ و ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری، شیوه‌نامه صدور گواهی انطباق، گواهی محصول و نشان استاندارد دانش نماد ویژه محصولات دانش‌بنیان در آذرماه سال  ۱۳۹۶توسط سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دوایر و مراکز ذیربط ابلاغ شد.

وی افزود: ارتقاء جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه و همچنین پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخل کشور از منظورهای تحقق بندهای ۲ و ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که پس از اتمام این نشست توجیهی آماده برداشتن گام‌های بعدی خواهیم بود.

زارع ادامه داد: از جمله ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان آن است که با فروش آن‌ها افزایش چشمگیری را در رونق اقتصادی کشور شاهد هستیم و در واقع این شیوه‌نامه اجرایی آمده است تا به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان کمک کند که امیدواریم با هم‌افزایی حاضرین این نشست، شرکت‌های نوپا قادر باشند ضمن ورود به بازارهای داخل، از بازارهای خارج نیز غافل نشوند.

«مریم ملونی» مدیر کل دفتر استانداردسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار کرد: یزد به عنوان چهارمین استان از ۱۲ استان انتخابی کشور است که مقرر شده تا طرح محصولات دانش بنیان و اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد به متقاضیان در آن کلید زده شود.

این مسئول گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در واقع ما در مسیر حمایت از جوانان تحصیل کرده جویای کار و تمامی اقشار مردم گام برداشته‌ایم و این مقوله می‌تواند یکی از راه‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری در خصوص تکیه بر اقتصاد بدون نفت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha