• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98091309290
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس بهزیستی:

۲۰۹۸ معلول از بهزیستی صومعه سرا خدمات می گیرند

۲۰۹۸ معلول از بهزیستی صومعه سرا خدمات می گیرند

ایسنا/گیلان رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا گفت: ۲۰۹۸ معلول از سوی معاونت توانبخشی این اداره خدمت می گیرند.

بهرام زادامیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۲۰۹۸ معلول از سوی اداره بهزیستی شهرستان صومعه سرا خدمات دریافت می کنند، گفت: اداره بهزیستی صومعه سرا در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت به جامعه هدف خود خدمات می دهد.

وی افزود: معاونت توانبخشی بهزیستی صومعه سرا رسیدگی به افرادی که دچار معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی، ضایعه نخاعی، اعصاب و روان، ناشنوایان، نابینایان، «PKU» و «MS» هستند را بر عهده دارد.

رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا با اشاره به اینکه معلولیت معلولان در چهار سطح خیلی شدید، شدید، متوسط و ضعیف طبقه بندی شده است، گفت: این افراد خدماتی مثل مستمری، ساخت مسکن و هزینه های دانشجویی دریافت می کنند که پس از ورود به کمیسیون پزشکی و تایید در آن مورد حمایت قرار می گیرند.

زادامیری با اعلام اینکه آسایشگاه غرب گیلان، مرکز توانبخشی زیر ۱۴ سال نیکان، مرکز توانبخشی شبانه روزی گل های روی زمین و مرکز توانبخشی روزانه بالای ۱۴ سال شهرستان صومعه سرا تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند، متذکر شد: همه این مراکز با حمایت خیرین و نیکوکاران به معلولان خود خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه در هفته معلولان بهزیستی صومعه سرا برنامه های خوبی را در نظر گرفته، اضافه کرد: در این هفته ۱۲ دستگاه ویلچر صفر، پرداخت ودیعه مسکن به شش خانوار و دریافت لوازم ضروری مسکن به سه خانوار که از سوی خیرین تامین شده بود، به معلولان عزیز هدیه شد.

رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا با اشاره به اینکه معاونت امور اجتماعی نیز در راستای رفاه حال مددجویان خدمات گسترده ای را ارائه می کند، ادامه داد: ۲۰۶ خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی، ۴۲ نفر امداد بگیر، پنج خانوار دارای فرزند سه قلو، ۱۶ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۱۵۰ فقره بیمه زنان سرپرست خانوار از سوی این معاونت حمایت می شوند.

زادامیری اضافه کرد: ۱۰ مهد کودک شهری و چهار مهد کودک روستایی نیز با نظارت معاونت امور اجتماعی بهزیستی صومعه سرا از سوی آن حمایت می شوند.

وی حمایت از شبه خانواده را نیز از دیگر خدمات معاونت امور اجتماعی بهزیستی صومعه سرا دانست و افزود: در این طرح ماهیانه به کودکان بی سرپرست حقوق پرداخت می شود.

این مقام مسئول معاونت پیشگیری بهزیستی صومعه سرا را نیز از مهمترین واحدها برشمرد و خاطرنشان کرد: این معاونت در راستای وظیفه ذاتی خود خدماتی نظیر تخت بیمار، سمعک، عصای طبی و ویلچر را به معلولان هدیه می کند.

رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا همچنین معاونت مشارکت های مردمی را مهمترین بخش در راستای حمایت از معلولان دانست و گفت: این معاونت با مشارکت خیرین و نیکوکاران کمک هزینه جهیزیه ساخت مسکن معلولان و مددجویان را تامین می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha