• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98091309472
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان پیشتاز اجرای پروژه‌های راداری

دانشگاه صنعتی اصفهان پیشتاز اجرای پروژه‌های راداری

ایسنا/اصفهان چهارمین کنفرانس ملی اویونیک ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ایجاد مدیریت نواوری و تجاوی سازی اولین بار در دانشگاه صنعتی شکل گرفت و در سال ٦٤ هسته پژوهشی با موضوع رادار مراقبت هوایی تشکیل شد و حمایت صنعت را نیز با همراه داشت.

سید مهدی ابطحی امروز (چهارشنبه) در چهارمین کنفرانس ملی اویونیک ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی یک دانشگاه فراملی است و ماموریت اثربخشی ملی و بین المللی دارد. این دانشگاه ویژگی های مهمی دارد که یکی از آنها آینده نگری و توجه به آینده است.

وی ادامه داد: پارک های علم و فناوری در دنیا در دهه ٨٠ میلادی شروع به کار کردند و در دهه ٧٠ شمسی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه صنعتی معماری شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: وقتی این دانشگاه وارد اویونیک شد، اهمیت راهبردی اویونیک در کشور مورد توجه نبود و حتی رشته تحصیلی تخصصی در این حوزه نبود و محتوای فارسی زیادی تولید نشده بود. امروز شاهد برگزاری چهارمین کنفرانس اویونیک هستیم و کارشناسی ارشد این رشته نیز ایجاد شده است.

ابطحی با اشاره به پژوهشکده فاوا در این دانشگاه افزود: بیش از ١٠٠ پروژه موفق را در این پژوهشکده داشته ایم که نقشی کلیدی در اکوسیستم فناوری دارد و همکاری هایی با صاایران، هسا و... داشتیم.

وی با اشاره به ویژگی دیگر این دانشگاه گفت: تسلط دانشگاه به مفاهمیم نواوری از ویژگی های مهم دیگر است. دفتر انتقال فناوری نیز تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: توجه به ازمایشگاه تحقیقاتی از دیگر ویژگی های این دانشگاه است. خوشبختانه دانشگاه صنعتی در صندوق پژوهشی استان سهم مهمی دارد. این دانشگاه در شبکه سازی موفق بوده  و توقع می رود صنعت نیز به مزیت های دانشگاه پاسخ به موقع بدهد.

ابطحی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان خود را ملزم به گارانتی کردن محصولاتش می داند و طبق قرار داد محصول نهایی را تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه واحدها و هسته های فناور در  راستای رسالت های دانشگاه شکل گرفت، گفت: انسجام در دانشگاه صنعتی و روحیه کار گروهی از ویژ گی های دیگر این دانشگاه است و علی رغم اینکه مدیران بیان می دارند ساختاری متلاشی را تحویل می گیرند دانشگاه صنعتی اصفهان ساختار منسجمی دارد البته به اعتقاد من مدیران انچه را تحویل گرفته اند متلاشی شده تر تحویل می دهند.

وی اضافه کرد:در سال های ٩١ و ٩٢ طرحی در حوزه پهبادی ارائه شد و ٧ سال طول کشید تا مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین دبیر کمیته دائمی کنفرانس رادار، گفت: سال ٨٨ در دانشگاه شریف این کنفرانس برگزار و در ادامه در دانشگاه خواجه نصیر و امام حسین نیز شاهد برگزاری این کنفرانس بودیم. در سال ٩٦ کمیته دائمی از مجموعه دست اندرکاران راداری صنعت و دانشگاه ها تشکیل شد.

نائبی افزود: دوره جدیدی از کنفرانس رادار بنیانگذاری و سال گذشته این کنفرانس در شیراز و امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان بیشتر از دانشگاه های دیگر درگیر انجام پروژه های رادار بوده است و اولین تدریس درس رادار و همچنین انجام پروژه راداری کشور اولین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.

نائبی با بیان اینکه خاستگاه رادار کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان است، ادامه داد: امیدوارم صنعت اویونیک به بالندگی صنعت رادار در کشور برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha