• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98092619989
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ناشران به دنبال کار کیفی باشند

ناشران به دنبال کار کیفی باشند

ایسنا/ایلام مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که ناشران منتشر می‌کنند مورد نیاز جامعه نیست و ناشران باید به کار خود کیفیت بیشتری بدهند.

«مرادی‌نیا» در دیدار با ناشران استان، در پاسخ به سوالات و مطالبات آنان، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دست خود ناشران است و بسیاری از کتاب‌هایی که ناشران منتشر می‌کنند مورد نیاز جامعه نیست؛ علی‌رغم اینکه ناشران در پایتخت از وضعیت اقتصادی گله‌مند هستند اما به نسبت استان‌ها شرایط راضی کننده‌ای دارند که دلیل آن هم تبلیغات و متمرکز شدن بر روی کار کیفی است.

وی با بیان اینکه شکل ظاهری کتاب، نوع عرضه، نحوه پخش و  تبلیغات مناسب همه  در فروش یک کتاب بسیار موثر است اما پیش از اینها محتوا اهمیت بیشتری دارد، تاکید کرد: حمایت دولت از ناشران در دوره های مختلف پررنگ و موثر بوده است اما نحوه این حمایت باید آسیب شناسی شود چون سیاست گذاری های فرهنگی در این حوزه موجب شد تا صنعت نشر گسترش یابد و کار کیفی کمتر شود.

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ناشران در استان‌ها باید از حرکت های فردی امتناع و به سمت فعالیت های صنفی و جمعی حرکت کنند و علاوه بر خرد جمعی می‌توان روی شخصیت حقوقی ناشران حساب باز کرد و پخش استانی هم از دیگر برنامه هایی است که می‌تواند در عرضه آثار موثر باشد.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نیز با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا کنون تعداد ناشران از ۱۴ ناشر به ۳۵ دفتر نشر افزایش یافته است، بیان کرد: ما در تعداد عناوین کتاب نیز از نظر کمی با افزایش قابل توجهی روبه رو بودیم، در سال گذشته ۲۲۵ هزار تیراژ کتاب چاپ شده است و امسال تا به حال ۱۱۵ هزار تیراژ کتاب از سوی ناشران بومی به چاپ رسیده است.

وی افزود:  از فعالیت های محوری در حوزه کتاب، جایزه کتاب سال هست که امسال دوره سوم این جایزه را برگزار خواهیم کرد، همچنین کارگاه های نقد کتاب های نویسندگان و مولفان استان به طور مستمر در طول سال در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha