• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98092821203
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/گزارش ایسنا از آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس/

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نیاز ورود دادستان به بوی تعفن فاضلاب بندرعباس

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نیاز ورود دادستان به بوی تعفن فاضلاب بندرعباس

ایسنا/هرمزگان آیین معارفه "مجتبی قهرمانی" به‌عنوان دادستان جدید مرکز استان هرمزگان و تکریم "ابوالفتح ابوالهادی" امروز، پنجشنبه ۲۸ آذرماه در محل سالن همایش‌های ثارالله سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: امروز به بهانه تکریم و معارفه دو خدمتگزار حوزه قضا در این استان هستم، ابوالهادی دادستان سابق هرمزگان ۲۰ سال در این استان خدمت کرد و سهم وی برای خدمت به مردم هرمزگان به پایان می رسد و در آینده ای نزدیک به‌عنوان رئیس بازرسی استان کهکیلویه و بویراحمد منصوب خواهد شد؛ معارفه قهرمانی، خدمتگزار دیگر دستگاه قضا در سمت دادستان را نیز داریم.

وی افزود: سلامت نفس، تدین، پاکدامنی و صداقت در خدمت دادستان سابق بندرعباس قابل تقدیر و تشکر است، امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر وظایف و تکالیفی که به عهده مان است صادقانه خدمت کنیم و دین خود را به اسلام، قرآن و شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری ادا کنیم.

دادستان کل کشور تصرح کرد: انتظار به حق عامه مردم این است که در هر پدیده نو و جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی شاهد باشند، در تغییر و تحولی که کمتر از یک سال در قوه قضاییه صورت گرفت و در دوران ریاست جدید قوه قضاییه هم سیاست هایی که توسط مقام معظم رهبری در بخش های مختلفی تدوین و اعلام شده و هم در ابلاغی که به رییس جدید قوه قضاییه صادر کردند و هم بر اساس تکالیف قانونی ما در دستگاه قضا انتظار تحول به جا و حق مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری ادامه داد: تحول تنها با شعار قوه قضاییه و معاون اول و دادستان کل و مقامات عالیه دستگاه قضایی تحقق نمی یابد؛ تحول توسط افرادی صورت می گیرد که در میدان کار هستند، عمدتا مردم تحول را باید از قلم قاضی، رفتار کارمندان و تصمیمات مدیران در سطح اجرا و قضا ببینند.

وی عنوان کرد: این حق مسلم مردم است که ما صادقانه و با همه توان در خدمت آن ها باشیم در خدمت بودن لازمه اش تدبیر و برنامه ریزی و رعایت اصول است، یک مدیر خوب و خدمتگزار و صندلی و پست را برای خود پیشرفت شخصی نمی داند و کرسی را برای حفظ منافع خود و نزدیکانش نمی داند باید از بسیاری منافع اش صرف نظر کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: عالم هستی بر اساس برنامه تنظیم شده است، انسان با همه پیشرفت‌های علمی وقتی پشت تلسکوپ‌های چندین میلیون سال نوری می‌نشیند هرچه نگاه می‌کند انتهای این عالم هستی  را جستجو می‌کند، خداوند عالم هستی را بر اساس نظم به وجود آورده و ما نیز بانظم در کار خود موفق خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری اضافه کرد: در حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم با این اشکالات مواجه نمی‌شدیم، تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا ناشی از سو تدبیر در جامعه است، هرکسی در حوزه کاری خود باید بیماری خود را بشناسد و به درمان خود بپردازد.

وی با بیان اینکه گاهأ جلوه‌هایی از این ارزش‌ها و ظرفیت‌های بسیار گران‌قدر درصحنه‌های بین‌المللی می‌بینیم، تصریح کرد: از فرصت‌هایی که برای ما فراهم‌شده و می‌شود ببینیم چه می‌کنیم.

 دادستان کل کشور با اشاره به اینکه زمانی سپاهیان و ارتشی‌ها سیم‌خاردار، گلوله فشنگ و سلاح در اختیارشان نبود اما هشت سال مقاومت کردند، اظهار کرد: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که با فناوری‌های جدید با قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌توانیم مقابله کنیم که مهم‌ترین نشانه‌های آن همان ساقط کردن پهباد آمریکایی‌ها بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشورمان در زمینه نانو برهیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: جوانان ما که در حوزه نظامی و دفاعی این افتخارات را آفریدند، نمی‌توانند در حوزه‌های اقتصادی هم نقش‌آفرین باشند؟ به‌طور حتم می‌توانند اما نیاز به آماده کردن شرایط، بستر و زمینه لازم برای ورود آنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه پشت پرده دستان نفوذ چه می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم به‌تمامی ابعاد در این جمع بپردازم اما بدانیم که نفوذ یک آسیب مهلکی است که متأسفانه توسط عناصری مانع می‌شوند و با سنگ‌اندازی خلل ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: عوامل نفوذ تنها کارشان این نیست که جاسوس دشمن باشند که اطلاعات را به دشمن منتقل کنند بلکه یکی از مهم‌ترین فشارهای نفوذ این است که با ایجاد موانع نگذارند مدیران دلسوز به اهداف و برنامه‌هایشان برسند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند و همه بسترهای آن موجود است، اضافه کرد: در حوزه اقتصاد که یکی از مهم‌ترین و مشکلات کشور است، دستان نفوذ دشمن را به‌خوبی می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در اتاق فکر دشمنان نشسته و برای مقابله با کشورمان فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند با پول‌های شیوخ منطقه برنامه‌های خود را توسط عوامل نفوذ در کشور اجرا می‌کنند و بعد می‌بینیم که در جامعه اقتصادمان قفل می‌شود و فشار به مردم وارد و در اثر این فشار به‌اصطلاح خودشان طغیان گری و تقابل با نظام  رخ می‌دهد تا به هدفشان که همان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دست یابند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه به‌واقع دشمنان احمق هستند که ۴۰ سال با تمامی برنامه‌هایشان و ایجاد مشکل برای کشورمان و ملت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و به اهدافشان دست نیافتند و شکست پشت شکست را تجربه کردند، اضافه کرد: در حوادث آبان ماه برخی پشت پرده‌ها برملا شد که با برنامه‌ریزی و آمادگی از قبل به دنبال اجرای اهداف خود بودند و تغییر قیمت بنزین بهانه‌ای شد برای آنان که مشتی سربازان جیره‌خوار در خارج و داخل را به میدان فرستادند و در چند شهر و مرکز استان حوادث تلخی برای مردم به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه از مسئولان استان هرمزگان تشکر می‌کنم که با مدیریت خوبشان شاهد حادثه تلخی در این استان نبودیم، اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها شاهد حوادث تلخی بودیم، حوادث تلخی که بی‌تردید ریشه در برنامه‌ریزی آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس داشت و ابعاد مختلف این حادثه باید توسط مسئولان امنیتی برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه امیدوارم این اطلاعات به‌دست‌آمده به‌صورت مستند در رسانه ملی به اطلاع مردم برسد، تصریح کرد: باید به مردم بگوییم پشت پرده چه خبر بوده است؛ عده‌ای به میدان آمده و طلبکارانه و نیروی نظامی و انتظامی ما را که در برابر حوادث، درگیری و اغتشاش سینه سپر کردند، تضعیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه آن‌کسی که مطالب آن‌چنانی را پشت تریبون مجلس یا در فضای مجازی یا در مطبوعات می‌گوید اگر خود در این حوادث آسیب‌دیده بود این‌چنین حرف می‌زد، اضافه کرد: آیا اگر خانه و کاشانه و ناموس و مردم توسط اشرار آسیب‌دیده بود این‌گونه کرکری می‌خواند؟امنیت کشور و جان مردم چیزی نیست که به‌آسانی از دست دهیم و همه مسئولان وظیفه‌داریم در تأمین امنیت تلاش کنیم زیرا امنیت سرمایه بزرگی است و اگر امنیت باشد، اقتصاد خواهد بود و چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد و مراکز علمی به دانش و تحقیق خواهد پرداخت و مجلس به کار خود می‌پردازد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: مسائل امنیتی، نظامی و قضایی باید تلاش کنیم در حوادث کمترین خسارت‌ها را داشته باشیم.

دادستان سابق بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده این توفیق را داشته‌ام که همه خدمت قضایی خود را در استان هرمزگان بوده‌ام، از سال 79 در این استان هستم و در جاهای مختلف دادگستری، سازمان بازرسی انجام‌وظیفه کرده‌ام. 
ابوالفتح ابوالهادی افزود: در دادسرای بندرعباس دو سال خدمت مردم هرمزگان بودم و آنچه در توان داشتم را به کار گرفتم . امیدوارم موردعنایت خداوند قرار گرفته باشد؛ در همه این سال‌ها از همراهی بسیاری از همکارانم استفاده کردم، شرایط برای من به‌گونه‌ای بود که هیچ احساس غربتی نداشتم.
وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و زحمات رئیس‌کل دادگستری هرمزگان و همه همکاران و همه مسئولان استانی دادسرای بندرعباس در وضعیت خوبی قرار دارد و ازلحاظ آمار عملکردی در آخرین رتبه‌بندی رتبه اول را کسب کرده است و قطعاً شرایط محیا است که در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.
دادستان سابق بندرعباس تصریح کرد: آقای قهرمانی دوست و همکار بنده است و به شایستگی قبول زحمت و راه را برای رفتن بنده هموار کرد و از وی تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: گاهی در حوزه اختیارات ولایت‌فقیه در دوران غیبت کبرای امام زمان (عج) مسئله‌ای که همه فقها در آن اتفاق‌نظر دارند امور عمومی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی عنوان کرد: اصل دیگری که در نظام ولایت و امامت به آن پرداخته می‌شود قوه مجریه در اسلام و تأمین عدالت است، مصالح عمومی در نظام ولایت و امامت به‌عنوان یک اصل در حاکمیت دینی است.

وی تصریح کرد: بخش عمده اهداف نظام به‌عنوان شئون ولایت امر تفویض به قوه قضاییه شده و انحصاری به قوه قضاییه ندارد و بخشی از عدالت به عهده قوه مجریه است اما بار اصلی این کار بر دوش قوه قضاییه است، قوه قضاییه به‌ویژه دادستانی‌ها به‌عنوان ادامه‌دهنده وظیفه‌ای که اسلام به‌عنوان شئون ولایت و امامت دیده‌شده عهده‌دار تأمین مصالح عامه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: دادستانی‌ها در نظام جمهوری اسلامی مأموریت بزرگی را به عهده‌دارند و اصلی‌ترین کار را در بخش تأمین مصالح عامه جامعه اسلامی دارند؛ امروز رسالت دادستانی‌ها در دستگاه قضای ما رسالتی بسیار مهم و مرتبط با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان افزود: دریا به‌عنوان یک نعمت خدادادی در کنار مردم هرمزگان قرار دارد و این نعمت متعلق به تمام مردم است  پس بهره‌مندی از حقوق دریا نیاز به یک کارشناسی دقیق دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید به این منزله ورود کرده و رشته حقوق دریا را در هرمزگان راه‌اندازی و دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را به این سمت سوق دهند، تصریح کرد: حقوق دریا هم در ابعاد بین‌المللی و هم ابعاد داخلی نیاز به تأمل و همفکری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلین عبادی بیان کرد: در حوزه دریا و محیط‌زیست مردم منابعی دارند که نیاز به تأمین منابع احساس می‌شود و دادستانی‌ها می‌توانند نقش مهمی در این مسیر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر حقوق عمومی به‌درستی رعایت شود و این حقوق ضایع نشود شاهد خواهیم بود که همه امور طبق قانون پیش خواهد رفت و این موضوع بدون ورود دادستانی‌ها محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه دادستانی‌ها نیاز به کارشناسان و مشاوران خبره در حوزه دریا، مسائل عمومی و محیط‌زیست دارند، اضافه کرد: امروز اگر مردم هرمزگان از بوی تعفن فاضلاب رنجیده‌اند نیاز به یک محیط کارشناسی و حضور مشاوران خبره دارد.

وی ادامه داد: پیش از آنکه به این بحران برسیم باید کارشناسی می‌شد و این از حقوق مردم است که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام و المسملین عبادی با اشاره به اینکه مشروبات الکلی امروز بحران دیگری است، خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس شاهد بحث واردات مشروبات الکلی هستیم و هرمزگان در این بخش متأسفانه شرایط خوبی ندارد.

وی بیان کرد: هنوز شرایط بسیار بدی در حوزه مشروبات الکلی داریم و باید به جد این موضوع را به‌عنوان یک معضل اجتماعی موردتوجه قرار دهیم زیرا جامعه ما به‌واقع با مشکل مواجه است و نباید بگذاریم مصرف مشروبات الکلی به امری عادی تبدیل شود.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: مجموعه دستگاه قضایی در استان هرمزگان با هماهنگی مناسب و تلاش قضات و کارکنان شریف این مجموعه، اقدامات بسیار خوبی را در راستای تحقق اهداف حوزه قضایی در هرمزگان داشته و در حال انجام است.

فریدون همتی ادامه داد: این همراهی، همدلی و تلاش دستگاه قضایی در استان بسیار اثرگذار بوده و نتایج و موفقیت‌های بسیار خوبی را برای هرمزگان به همراه داشته است.

وی افزود: همدلی و هماهنگی ارکان مختلف به‌خصوص در شرایط ویژه و خاص نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد که این امر را در استان هرمزگان شاهد هستیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: دستگاه قضایی در هرمزگان در راستای رونق تولید و حل مسائل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان نقش مهم و مؤثری را ایفا کرده و قدردان تلاش این مجموعه هستیم.

همتی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق از دیگر موارد مهم در استان است که دستگاه قضایی در این راستا با تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این حوزه نقش مهمی ایفا نموده و در حال تلاش گسترده برای مبارزه با قاچاق است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های آقای ابوالهادی دادستان سابق بندرعباس، برای آقای قهرمانی دادستان جدید بندرعباس آرزوی توفیق کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی فرمودند برای همه‌ی فصول سند تحول، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمایید؛ در زمان‌بندی‌ها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود. در همه فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

علی صالحی افزود: همان‌طور که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد حکم مقام معظم رهبری منشوری است جهت عملکرد دستگاه قضایی و همه ما ملزم به رعایت آن هستیم ازاین‌رو دستگاه قضای استان هرمزگان نیز به تأسی از حکم مقام معظم رهبری همراه با سراسر کشور بحث تحول در درون دستگاه را به‌عنوان سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد: از زمان انتصابم از یکم خردادماه ۹۸ به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان سعی کردم همان‌طور که همکارانم در گذشته فعالیت چشمگیری داشتند در این تحول همگام با سراسر کشور اقدام کنم.

صالحی ادامه داد: در راستای عملی کردن برنامه تحول ضرورت را بر این دیدم که بازرسی‌های حوزه‌های قضایی را به‌عنوان اولویت در دستور کار قرار دهیم، دو دور بازرسی تمامی حوزه‌های قضایی استان هرمزگان را انجام دادم.

وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها بسیار هدفمند بوده و سوری نبوده است، سعی کردیم حجم عظیمی از پرونده‌ها را بررسی کنیم و نارسایی‌ها، ضعف‌ها و نقایص را ببینیم، در جهت رفع آن‌ها اقدام و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: با این کار جهادی و انقلابی که در هرمزگان صورت گرفت همه وقفه‌های ما زیر یک ماه است و این مسئله را به‌صورت مستمر رسد می‌کنیم.
صالحی ادامه داد: در بحث مردمی بودن که یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی بوده است، ما این مسئله را به‌عنوان یک وظیفه در دستور کار خود قرار دادیم و یک روز هفته را صرفاً به ملاقات‌های مردمی اختصاص دادیم.
وی خاطرنشان کرد: در مساجد جامع شهرستان‌ها جلساتی برگزار کردیم و به‌واسطه این جلسات اختلافات بزرگی که بین طوایف در سطح استان هرمزگان وجود داشت برطرف شدند.

دادستان جدید بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: از حسن اعتماد رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان نسبت به بنده کمال تشکر را دارم.

مجتبی قهرمانی وی افزود: امیدوارم سرباز لایق و کارآمدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشم و بتوانم با خدمت شایسته به مردم هرمزگان موجبات رضایت خداوند را فراهم آورم.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری کشور ما امروز در جنگ اقتصادی تحمیل‌شده از سوی دشمنان قرار دارد، در شرایط جنگ اقتصادی مبارزه با فساد و خصوصاً پدیده شوم قاچاق مؤثرترین مدل پشتیبانی از رزمندگان این میدان یعنی تولیدکنندگان است.

دادستان جدید بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان به لحاظ شرایط فوق‌العاده تجاری، بندری و گمرکی می‌تواند سهم عمده‌ای در رونق تولید و مبارزه با قاچاق داشته باشد.

قهرمانی عنوان کرد: معتقدیم مبارزه واقعی با قاچاق زمانی رخ می‌دهد که تولیدکنندگان ما در تبریز، اصفهان، تهران و سایر نقاط کشور آثار آن را احساس کنند، به‌جای تعدیل نیرو احساس کنند به نیرو و تولید بیشتری احتیاج دارند.

وی خاطرنشان کرد: عزم مبارزه با فساد در تمام سلسله‌مراتب قوه قضاییه تحقق یافته و عملیاتی شده و دادگستری استان هرمزگان برای مبارزه با فساد بخصوص قاچاق مصمم‌تر از گذشته تدابیر مهمی اتخاذ کرده است.

دادستان جدید بندرعباس اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی و فناوری برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق در دستور کار است و در این راستا نیاز به دستگاه‌های ایکس ری به تعداد متناسب با ورود و خروج کالا در استان ضروری است.

قهرمانی ادامه داد: هماهنگی بین بخشی و ارتباط سامانه‌ای و سستمی میان گمرک، اداره بنادر، سازمان صمت، سازمان اموال تملیکی و بانک مرکزی ضروری است و این ناهماهنگی بستر جولان قاچاقچیان و مفسدان را هموار کرده است.

وی بیان کرد: عدم ارتباط سیستمی و واگذاری امور مهم به عوامل انسانی باعث شده زحمات و سیاست‌های مبارزه با قاچاق با تخلف یک عامل انسانی به نتیجه نرسد، در سیستم فعلی یک نفر به‌عنوان ارزیاب می‌تواند همه‌کاره باشد و بعضاً نیروهای انسانی که در این قسمت‌ها زحمت می‌کشند در معرض آسیب و فساد هستند.

دادستان جدید بندرعباس اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید فعال و تقویت شود و دسترسی کامل به همه سامانه‌های مرتبط را داشته باشد، طبق دستور دادستان کل کشور، شخص دادستان به‌طور مستمر از گمرک و مبادی مربوطه بازرسی و سرکشی خواهد داشت.

قهرمانی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی امروز پرونده‌های قاچاق به‌عنوان پرونده‌های قرمز محسوب شده و تحت نظارت مستقیم شخص دادستان رسیدگی خواهند شد، ارجاع، اظهارنظر و صدور کیفرخواست آن‌ها با شخص دادستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجازات‌های تکمیلی در خصوص جرائم قاچاق با هماهنگی محاکم انقلاب در دستور کار است و هرکس یک‌بار نیز مرتکب جرم قاچاق شود علاوه بر مجازات اصلی به‌عنوان مجازات تکمیلی از حضور و فعالیت در گمرکات و بنادر سراسر کشور محروم خواهد شد؛ کما اینک قبلاً نیز چنین احکامی در استان صادر شده است.

دادستان جدید بندرعباس عنوان کرد: قاچاق سازمان‌یافته طبق قانون برنامه‌ریزی و هدایت گروهی و تقسیم‌کار برای ارتکاب جرم قاچاق است، لذا قاچاق‌ها میلیاردی در استان ما سازمان‌یافته هستند و معتقدم در هرمزگان به لحاظ شرایط خاص بدون برنامه‌ریزی و تقسیم‌کار قاچاق امکان‌پذیر نیست و اکثر موارد ارتکابی سازمان‌یافته و در صلاحیت دادسرا هستند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه مبارزه با جرائم و وظایفی که مدعی‌العموم در راستای تحکیم مجرمان دارد، جایگاه دادستان در سایر حوزه‌ها مثل حقوق عامه پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، تسهیل رویه‌ها، افزایش بهره‌وری و کارآمدی منابع انسانی نیز مدنظر است.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمت‌رسانی و تکریم مراجعین در نظر داریم با کمترین هزینه و زحمت در کوتاه‌ترین زمان معقول بهترین خدمات را به مردم هرمزگان ارائه دهیم، این توقع به‌جای مردم استان در گام دوم انقلاب و در ایام تحول قوه قضاییه است.

دادستان جدید بندرعباس بیان کرد: مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی منابع انسانی آن است، وظیفه بنده سیانت از مجموعه همکارانم است، بسیار خرسندم که در رأس این مجموعه مدیری انقلابی و جهادی حامی و پشتیبان ماست و در کنار خود قضات شریف، جوان و توانمندی در دادسرای مرکز استان و شهرستان‌ها داریم.

قهرمانی اظهار کرد: این شرایط به بنده این جسارت را می‌دهد که قول دهم در آینده‌ای نزدیک، دادگستری استان هرمزگان در خدمت‌رسانی به مردم و تمام آیتم‌های ارزیابی در سطح کشور نمونه باشد کما اینکه در 7 ماهه اخیر نیز چنین بوده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ابوالفتح ابوالهادی تکریم و مجتبی قهرمانی به‌عنوان دادستان جدید بندرعباس معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha