• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98100100488
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

راه‌اندازی مرکز آموزش مهارت‌آموزی گلخانه داران در خراسان جنوبی

راه‌اندازی مرکز آموزش مهارت‌آموزی گلخانه داران در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ایجاد شرکت‌های مشاوره‌ای در حوزه گلخانه در استان،گفت: در حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد مرکز آموزش مهارت‌آموزی گلخانه داران در استان راه‌اندازی شود و قرار نیست محدودیت‌های مالی در این حوزه مانع اجرای کار شود چرا که این جزء تعهدات وزارت جهاد کشاورزی در استان است.

محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه یکم دی‌ماه، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت بررسی وضعیت گلخانه‌های استان که در مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه دولت در کل کشور، احداث 5000 هکتار گلخانه است که 1000 هکتار آن، مربوط به خراسان جنوبی است که تاکنون در استان خراسان جنوبی ۶۰ هکتار گلخانه احداث شده است، لذا برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در این دولت، 1000 هکتار گلخانه در استان احداث شود.

وی با بیان اینکه این کار بزرگی است که در استان آغاز شده است، افزود: برای تحقق کامل این امر، نیارمند تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی هستیم.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای اجرایی کردن این طرح ملی فعالیت کنند.

معتمدیان با بیان اینکه تفاهم نامه اجرای طرح به انجام رسیده و جزء الزامات قانونی برای مدیران است، تصریح کرد: وظیفه مدیران است که با ضوابط و دستورالعمل‌ها مشکلات را حل کرده و موانع را برطرف کنند.

وی با تاکید بر عدم توجه بیش از حد مدیران به قوانین دست و پاگیر، اظهار کرد: مدیران باید با اشراف خود به قوانین و مقررات موانع را رفع کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم زمینه‌های کار را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و در این خصوص وظیفه ما حمایت است.

معتمدیان با اشاره به اینکه در این طرح، ظرفیت‌های مختلفی در بحث شهرک‌ها و مجتمع‌ها دیده شده است، افزود: تلاش ما این است که در نهایت شرایطی فراهم کنیم که مردم منتفع شده، انگیزه سرمایه‌گذاری افزایش یافته و همه بخش‌ها باید نظارت کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه انتفاعی در این طرح ممنوع است، تصریح کرد: براساس اختیارات و ظرفیت‌های قانونی که داریم، باید در فراهم کردن زیرساخت‌ها و خدمات حداکثری کمک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از اولویت‌های نخست استان، توسعه مجتمع‌هایی است که در گذشته ایجاد شده چراکه هزینه‌های زیرساختی را کاهش داده، سرعت کار را افزایش داده و افراد فعال در آن با تجربه و موفقی هستند.

معتمدیان با بیان اینکه هیچ محدودیتی نباید باشد، افزود: در بحث واگذاری زمین و مجوزهای لازم باید مسئوللان جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث بازاریابی نیز قطعا برنامه‌ریزی لازم می‌شود و در بحث طراحی، جانمایی اراضی، توسعه مجتمع‌ها، مطالعات اولیه و آموزش و ترویج را از زمان اجرای طرح دنبال کردیم اما کافی نیست.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای محصولات گلخانه‌ای به دنبال بازاریابی در سطح استان، استان‌های همجوار و سطح کشور هستیم.  

معتمدیان با بیان اینکه عرصه جدیدی از فعالیت را در استان در حال فرهنگ‌سازی و آغاز هستیم که نیاز است به مردم آموزش دهیم، افزود: آموزش، جزء لاینفک این طرح است و از ابتدای طرح و در تمام مراحل باید آموزش را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های بروز و شرکت‌های مشاوره‌ای در این راستا کمک گرفت و لازم است شرکت‌های مشاوره‌ای با اساتید برجسته باید در استان ایجاد شود.

تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی به تناسب تولیدات گلخانه‌ای

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تعامل با استان‌های موفق در این حوزه، تصریح کرد: باید از تجربیات این استان‌ها بهره ببریم.

معتمدیان بیان کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل باید به تناسب تولیدات گلخانه‌ای را ایجاد کنیم تا زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای فراهم شود.

وی با بیان اینکه بنا است تا پایان اتمام پروژه به عدد ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در سطح استان در سال برسیم، خاطرنشان کرد: امید است با توسعه حمل و نقل صادرات محصولات گلخانه‌داران مستقیما از بیرجند به کشورهای مختلف انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیگیری‌هایی با سازمان هواپیمایی کشور و حوزه حمل و نقل هوایی انجام شده تا با جذب سرمایه‌گذار، این ظرفیت و زیرساخت را در بخش حمل و نقل ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، معتمدیان ادامه داد: ستاد گلخانه‌ای وظیفه دارد تا موانع و مشکلاتی که سر راه گلخانه‌داران است، شناسایی، احصا و حل شود تا الگویی برای برنامه‌های توسعه‌ای شود.

انقلابی در طراحی سازه‌های گلخانه‌ای

وی با بیان اینکه بنا شده طراحی‌هایی در بحث سازه‌های گلخانه متناسب با اقلیم استان ایجاد شود، تصریح کرد: در این حوزه نیز می‌تواند در کنار بحث گلخانه رخ دهد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعال شود بیان کرد: در بخش‌های مرتبط با گلخانه و در سایر بخش‌ها نیز باید با هماهنگی کارها را دنبال کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه گلخانه یکی از اولویت‌ها در توسعه اقتصادی و اشتغال استان است، یادآور شد: در این راستا باید اتحادیه و انجمن‌های صنفی فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه آن طور که انتظار داشتیم برگزار نشد و امیدواریم در جلسه بعدی ستاد گلخانه‌ها تمام فعالان این حوزه حضور داشته باشند تا مشکلات بررسی و راه‌حلی اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha