• جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98100604130

مدیر کانون سردفتران و دفترداران فارس مدعی شد:

درآمد دفاتر اسناد رسمی کفاف هزینه‌های جاریشان را هم نمی‌دهد

درآمد دفاتر اسناد رسمی کفاف هزینه‌های جاریشان را هم نمی‌دهد

ایسنا/فارس مدیر کانون سردفتران و دفترداران استان فارس مدعی شد که این دفاتر درآمدی بسیار پائین دارند به شکلی که حتی هزینه‌های جاری را به سختی تامین می‌کنند.

حسین ساجدی شامگاه پنجشنبه ۵ دی در آیین روز دفاتر اسناد رسمی که با حضور مدیران ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد، با بیان اینکه ۴۴۳ سردفتر (دفتریار اول و دوم) اسناد رسمی در استان فعالیت دارند، گفت: در هر دفترخانه حداقل ۳ تا ۱۰ کارمند مشغول به فعالیت هستند.

او معتقد است که سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی یک قشر زحمتکش و دارای سلامت نفس هستند و در پاسخ به سئوالی درباره هزینه‌های دفاتر اسناد رسمی، گفت: هیچگونه حقوقی از دولت دریافت نمی‌کنند و به صورت حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شود.

مدیر کانون سردفتران و دفترداران فارس تنظیم اسناد، گواهی امضاء، سند اقرارنامه، سند تعهد، وکالت نامه‌ها را از مهمترین وظائف سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی برشمرد.

ساجدی همچنین با بیان اینکه کمبود دفترخانه اسناد رسمی نداریم، خاطرنشان کرد: دفاتر از چهار مرجع رسمی شامل سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران و دفتریاران، نظارت می‌شوند بنابراین تخلفات در این حوزه بسیار پایین است.

او عنوان کرد: با توجه به کمبود سند خوشبختانه تخلف در استان کم شده است و اگر تخلفی هم صورت بگیرد عمدی نیست و اشباع بوده است.

مدیر کانون سردفتران و دفترداران فارس اضافه کرد: اگر سردفتری تخلف کند بازرسان این تخلف را در دفتر بررسی کرده و به دادگاه انتظامی اعلام و دادگاه رای به تذکر کتبی، انفصال، جریمه نقدی و شاید تبرئه خواهد کرد.

محمود چمن سرا، معاون اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک فارس نیز با اشاره به سیستمی و الکترونیکی شدن ثبت اسناد، این فرایند را گامی ارزشمند در جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی و تضییع حقوق مردم برشمرد و گفت: تا پایان آبانماه یک میلون و ۱۰۳ هزار سند توسط بازرسان مورد بررسی قرار گرفته است.

او گفت: از هفته گذشته در سامانه سازمان ثبت بحث استعلام اصالت سند مالکیت قرار گرفته و عموم مردم با مراجعه به سامانه https://www.ssaa.ir از اصالت سند اطلاع یابند.

چمن سرا یادآور شد: شهروندان اگر شکایتی از دفاتر اسناد رسمی داشته باشند میتوانند به بلوار همت جنوبی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس مراجعه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha