• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98101612575
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان

پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان

ایسنا/اصفهان احداث کمربندی جنوب غرب شهر اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان که در تعهدات اداره کل راه وشهرسازی است در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار بااهمیت است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این باره، گفت: محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد را برقرار می کند که احداث کمربندی جنوب غرب شهر اصفهان در تسهیل در ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه طول این محور که محور اصفهان- شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می کند، جمعاً ۱۷ کیلومتر است، افزود: این محور که از محل پل راهداران (تقاطع غیرهمسطح) در محور اصفهان-شیراز و در حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه شروع و پس از تقاطع با محور ابریشم-آبنیل به محور آزادراه ذوب آهن در محل تقاطع کلیشاد ختم می شود.

وی تصریح کرد: این پازل بزرگ به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه نخست آن در حال حاضر از کیلومتر صفر تا ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم – آبنیل- مبارکه) محور به صورت رفت وبرگشت ۴ خطه در سال های گذشته پایان یافته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ به همراه ترانشه برداری عظیم منصوب به ترانشه آبنیل است که در حال حاضر پروژه ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با مبلغ ۴۵ میلیارد ریال درحال اجراست.

وی ادامه داد: قطعه سوم حد فاصل پل آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ الی۱۷ بوده که در سال های گذشته با مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال انجام شده و ادامه مسیر، نیازمند تامین اعتبار به میزان ۶۰ میلیارد ریال و انجام عملیات آزادسازی اراضی کشاورزی جهت تکمیل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، قاری قرآن در خصوص ادامه مسیر اظهار کرد: قطعه آخر محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن یعنی تقاطع غیرهمسطح کلیشاد است که در حال حاضر پیمانکار این قطعه مطابق با برنامه زمان بندی پیشرفت بسیار مناسبی در احداث مسیر داشته و تاکنون ۲۵ میلیارد ریال جهت تکمیل پل هزینه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به دو موضوع حجم بالای ترافیک این محور در سال های اخیر و اینکه این راه، مسیر دسترسی صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به استان های جنوبی از طریق بزرگراه اصفهان- شیراز و سایر استان ها و مناطق جنوبی اصفهان است، به جرات می توان گفت احداث این مسیر علاوه بر اینکه مسافت سفر را در بسیاری از سفرهای خارج شهر اصفهان در محدوده این محور کوتاه کرده و باعث کاهش زمان سفر می شود، به دلیل اتصال به بزرگراه اصفهان- شیراز مسیر بسیار مناسب و مطمئنی را برای دسترسی مناطق به استان های همجوار ایجاد خواهد کرد.

کمربندی جنوب غرب اصفهان در جنوب غرب شهر اصفهان قرار دارد که این محور به عنوان تنها راه ارتباطی مناطق جنوبی استان مانند شهرضا، سمیرم  به مناطق غربی استان مانند مبارکه، زرین شهر و دسترسی این نقاط به استانهای جنوبی مانند فارس و کهکیلویه و بویر احمد و استانهای غربی و شمالی شناخته می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha