• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98102317821
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان عنوان کرد

واریز یک‌سوم مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها

واریز یک‌سوم مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: حدود یک‌سوم مالیات بر ارزش‌افزوده وصولی استان، خرج عمران و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از واریز ۱۹۲۲ میلیارد ریال عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد.

این مسئول با اشاره به رشد بیش از ۴۱ درصدی واریزی عوارض ارزش‌افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: میزان واریزی مدت مشابه پارسال از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۱۳۵۵ میلیارد ریال بود که امسال با جهش بسیار چشم‌گیر به ۱۹۲۲ میلیارد ریال رسید.

وی افزود: بیش از ۴۴ درصد واریزی عوارض ارزش افزوده شهرداری شهر زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. میزان واریزی مدت مشابه پارسال از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری زنجان ۵۵۴ میلیارد ریال بود که امسال با جهش چشمگیر به ۷۹۸ میلیارد ریال رسید.

رضوی تصریح کرد: با اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، زمینه ایجاد و ساخت پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های شهری فراهم می‌شود و یکی از منابع درآمدی مهم شهرداری ها مالیات بر ارزش‌افزوده است که در این راستا می‌بایست، شهرداری‌ها نیز جهت آگاهی رساندن به مردم، اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با مالیات بر ارزش‌افزوده، یادآور شد: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند. همچنین لازم به توجه است که حدود یک‌سوم مالیات بر ارزش‌افزوده وصولی استان، خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم می‌شود و به عبارت دیگر این نوع مالیات توسعه متوازن را به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha