• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98102821722
  • خبرنگار : 50210

معاون بازرگانی سازمان صمت استان مرکزی:

تنها ۲۲ تن از سهمیه ۲۰۰ تنی گوشت منجمد در استان مرکزی جذب شده است

ایسنا/مرکزی معاون بازرگانی سازمان صمت استان مرکزی گفت:۲۰۰ تن سهمیه گوشت قرمز منجمد به استان اختصاص یافته است که تاکنون ۲۲ تن جذب شده است.

جعفر اصغری ظهر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۱۵ دیماه در حوزه کالاهای اساسی اقدامات خوبی به انجام رسید به طوری که ۲ هزار و ۸۲۷ تن برنج هندی، ۵ هزار و ۴۶۲ تن شکر، ۱۸۸ تن مرغ منجمد، ۳۲۶ تن گوشت قرمز منجمد، ۵۵۹ تن روغن و ۹ تن چای سیلان خریداری و عرضه شده است.

وی با اشاره به سهمیه ۲۰۰ تنی گوشت قرمز منجمد برای استان مرکزی افزود: این ۲۰۰ تن مختص تعاونی‌ها و جامعه هدف مانند کمیته امداد و بهزیستی و رانندگان و ... است که تاکنون تنها ۲۲ تن آن جذب شده است و لازم است تدابیری برای جذب کامل این سهمیه اتخاذ شود.

در این جلسه جواد حسنی مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: از اول مهرماه سال جاری تاکنون ۴۵۰ تن برنج و ۵ هزار و ۴۵۰ شکر در استان فروخته شده است، همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ تن برنج و شکر موجودی استان است که تا پایان بهمن‌ماه به ۶ هزار تن ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر موجودی نهاده‌های استان بالغ بر ۱۰۵ هزار تن است، افزود: فروش نهاده‌های امسال بیش از ۹۷ هزار تن بوده است در حالی که فروش سال گذشته در مدت مشابه ۶۷ هزار تن بود و در ماه‌های اخیر صنعت دام و طیور استان هیچ مشکلی نداشته است.

نادر مومنی گفت: در حال حاضر استان با مازاد تولید مرغ مواجه نیست و ذخیره سازی مناسبی در زمینه مرغ و گوشت صورت گرفته است و حتی مرغ به قیمت کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

در این جلسه خسروبیگی رییس اتاق تعاون استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام فروشگاه‌ها برنج و شکر موجود است، گفت: مصرف برنج هندی از ۱۰۰ به ۱۰ رسیده است و لازم است با توجه به مصرف کم در ذخیره‌سازی این نوع برنج روند کاهشی در نظر گرفته شود.

نورالله غلام‌نژاد معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت بنزین، بازای هر ۴۷ کیلومتر تردد ۱۰ هزار تومان یارانه به آژانس‌ها داده می‌شود.

وی در خصوص سوخت‌گیری خودروها برای جلوگیری از کسر سهمیه بنزین گفت: طی ماه گذشته ۲ مرتبه این موضوع مطرح شده است که در کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی است و در استان نیز برای جلوگیری از کسر سهمیه شهروندان پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha