• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98103023395
  • خبرنگار : 50339

رئیس مرکز بهداشت خاش:

31 هزار کودک در مقابل بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند

 31 هزار کودک در مقابل بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: 31 هزار کودک زیر 5 سال از حدود 44 هزار خانوار ساکن در این شهرستان در اجرای طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.

علی نقی زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: 19کارشناس ستادی این مرکز بر عملکرد 220 تیم عملیاتی طرح ریشه کنی فلج اطفال و واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال نظارت دارند.


نقی زاده با اشاره به اینکه همکاران ما در شرایط دشوار برف و یخبندان خاش و تفتان مشغول فعالیت هستند و در بلوچستان نیز به دلیل مسدود شدن راهها با چهارپایان خدمات بهداشتی ارائه می گردد بیان کرد: در راستای اجرای طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال افزون بر 500 نیروی بهداشتی در قالب 220 تیم عملیاتی خدمات ارائه می دهند.


رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: براساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال (پولیو) ضروریست عملیات ایمن سازی فلج اطفال به صورت خانه به خانه اجرا شود.


نقی زاده اظهار داشت: در 18سال اخیر هیچ موردی از فلج اطفال در این شهرستان گزارش نشده است.


وی افزود: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان حفظ و ارتقای سطح پوشش ایمن سازی فلج اطفال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه بیماری ها به افزایش آگاهی ها، برنامه ریزی و حساسیت پرسنل شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح و نیز همکاری مردم وابسته است چرا که کشورهای عاری از این بیماری با کمی غفلت با طغیان های بزرگی مواجه شدند.


خاش به سبب همسایگی با کشور پاکستان مورد تهدید جدی بیماری فلج اطفال بوده و بنابر این طرح واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله در 2 مرحله با هدف ریشه کنی این بیماری به صورت خانه به خانه انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha