• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110100554
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان:

همدانی‌ها خواهان تأمین منبع مطمئن آب شرب هستند

همدانی‌ها خواهان تأمین منبع مطمئن آب شرب هستند

ایسنا/همدان استاندار همدان با تأکید بر اینکه تأمین منبع پایدار و مطمئن تقاضای جدی مردم همدان از وزارت نیرو است، گفت: مردم همدان خواهان تأمین منبع مطمئن آب شرب برای این شهر هستند.

سیدسعید شاهرخی سه شنبه یکم بهمن ماه در آیین افتتاح پروژه‌های شبکه توزیع برق کشور که با حضور وزیر نیرو در همدان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب همدان سال هاست که در دست اجراست و پیشرفت خوبی نیز دارد اما خواسته مردم این است که هر چه زودتر این بحث تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه رقمی که برای این طرح دیده می‌شود، رقمی نیست که بتواند آب را به شهر همدان برساند، از وزیر نیرو خواست تا رقم قابل توجه و برنامه زمان بندی مناسبی برای انتقال آب به همدان درنظر گرفته شود.

شاهرخی با اشاره به انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، یادآور شد: با انتقال پساب به نیروگاه دشت کبودراهنگ جان تازه‌ای پیدا کرد و بیش از سه میلیون مترمکعب پساب به منطقه ویژه جهان آباد تخصیص یافت و چالش اصلی دو پتروشیمی همدان با انتقال پساب حل شد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه آب در استان اقدامات شایانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب فروردین امسال همدان با وجود اینکه یکی از پر باران ترین استان های کشور بود عملکرد خوب حوزه آب موجب شد تا کمترین خسارت مالی و جانی در استان داشته باشیم.

استاندار همدان در ادامه بیان کرد: در جریان بارش‌های فروردین ماه توانستیم ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره کنیم که این امر خسارت را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینکه سدهای استان عملکرد بسیار مناسبی دارند، یادآور شد: سد گرین نهاوند آغاز شده و سد خرمرود پیشرفت قابل توجهی دارد و سد نعمت آباد نیز مراحل پایانی را می‌گذراند که امیدواریم در ماه های آینده افتتاح شود.

شاهرخی با بیان اینکه پوشش فاضلاب نیز در دولت تدبیر و امید از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد ارتقاء پیدا کرده است، گفت: وزارت نیرو  یکی از وزارتخانه‌هایی است که همواره حرف برای گفتن دارد البته یکسری کارهای مانده نیز وجود دارد به طوریکه یکی از مشکلات جدی ما تأمین برق صنایع است.

وی بیان کرد: برنامه سه ساله برای توسعه استان تدوین شده که براساس این برنامه سالانه ۵۰۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری خواهد شد تا بتوانیم ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که یکی از ملزومات استقرار صنایع نیاز جدی آنها به برق است که در حال حاضر در استان با مشکل روبروست و اگر این موانع مرتفع نشود استان در تحقق برنامه خود با چالش مواجه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha