• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110805660
  • منبع : نمایندگی همدان

کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان به جهاددانشگاهی واگذار شد

کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان به جهاددانشگاهی واگذار شد

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: امسال در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان همدان که در فرمانداری تشکیل شد، مسئولیت کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان به جهاد دانشگاهی محول شده است.

اکبر اسدی در جلسه کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان، با اشاره به روزشمار ایام الله فجر ۹۸، بیان کرد: روز شنبه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، روز «ولایت مداری، انقلابی گری، پیوند ناگسستنی امت و امام» نام گرفته، روز یکشنبه ۱۳ بهمن با عنوان «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی»، روز دوشنبه ۱۴ بهمن با عنوان «جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی» و روز سه شنبه ۱۵ بهمن با عنوان «مدیریت جهادی، اقتصاد مقاوتی، رونق تولید» اعلام شده است.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۶ بهمن با عنوان «سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده»، روز پنجشنبه ۱۷ بهمن با عنوان «معنویت، ایثار، شهادت»، روز جمعه ۱۸ بهمن «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی»، روز شنبه ۱۹ بهمن «امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی»، یکشنبه ۲۰ بهمن «مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد» و دوشنبه ۲۱ بهمن «جهاد، مقاومت و استکبارستیزی» نامگذاری شده است.

اسدی ادامه داد: روز دوشنبه ۲۲ بهمن‌ هم با عنوان «حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل ها» نامگذاری شده که حضور حماسی مردم شکستی دیگر را بر نظام سلطه و ایادی آن تحمیل خواهد کرد.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان با بیان اینکه دهه فجر امسال با سال های گذشته متفاوت است، اظهار کرد: در طول ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، هر روز و هر لحظه آن حساس بوده و نباید با غفلت و بدون تأمل از وقایع پیش آمده عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در دی ماه سالجاری رخ داد، اگر چه برای همه ما بسیار دردناک و غم انگیز بود اما شهادت سردار سلیمانی نویدبخش یک رویش و حرکت جدید برای نظام جمهوری اسلامی بود. حضور سردار سلیمانی برای دشمنان و به ویژه آمریکا بسیار ترسناک بود و شهادت او موجب همگرایی و وحدت مردم و مسئولان و وحشت دشمنان شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان بیان کرد: در طول ۴۰ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، ترورهای زیادی در سطوح مختلف در کشور انجام گرفته که عامل همگی آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم به آمریکا برمی گردد اما شهید سلیمانی به اندازه ای عرصه را بر آمریکایی ها تنگ کرده بود که رئیس جمهور آمریکا با وقاحت تمام به طور صریح اعلام می‌کند که دستور این ترور را شخصاً صادر کرده است.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر شهرستان همدان افزود: زندگی شهید سلیمانی، رشادت ها و ساده زیستی، شجاعت و ولایتمداری او بعد از شهادتش بیشتر نمایان شد و دانشگاهیان هم باید دستاوردهای خون شهید سلیمانی را به درستی تبیین کنند.

وی ایران را ام القرای جهان اسلام خواند و یادآور شد: تشییع با شکوه شهید قاسم سلیمانی و نمازجمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری پیام‌های وحدت و همدلی خود را برای دشمنان نظام داشت و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز تجدید پیمان دوباره با آرمان‌های انقلاب خواهد بود و همه دنیا خواهند دید که مردم ایران همچنان پایبند به اهداف نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی هستند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان نیز گفت: ۲۲ بهمن همزمان با چهلمین روز شهادت سردار دلها، سردار سلیمانی است که همین موضوع باعث ویژه تر شدن این روز خواهد شد.

فاطمه عزیزی هرمز با بیان اینکه باید رشادت ها و دلاوری های شهید سلیمانی برای جوانان و دانشجویان روشنگری شود، اظهار کرد: پیشنهاد می شود تا پایان سال برنامه هایی با یاد و خاطره این شهید بزرگوار در سطح دانشگاه ها برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: مسابقه ملی مناظره دانشجویی، دیدار با والدین شهدا، غبارروبی مزار شهدا، نشست فرهنگ دانشگاهی، دیدار با مفاخر و نشست های تخصصی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه های شاخص جهاددانشگاهی همدان در ایام الله دهه فجر است.

در ادامه نیز معاونان فرهنگی و نمایندگان دانشگاه های شهرستان همدان برنامه ها و پیشنهادات خود را در برای هر چه بهتر برگزار شدن چهل و یکمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha