• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98111410068
  • خبرنگار : 50223

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بهتر و بیشتر از سوئیس دارد

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بهتر و بیشتر از سوئیس دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت به مراتب بهتر و بیشتر از اسکاندیناوی و سوئیس دارد.

"جبارکیانی‌پور" روز دوشنبه، ۱۴ بهمن ماه در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:  سهم این استان از تولید ناخالص داخلی بدون نفت ناچیز است و امروز عدالت و توسعه متوازن در کشور یک اولویت باید باشد.

وی اظهارکرد: استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت‌، توانمندی و پتانسیل کم نظیر در بخش‌های مختلف سهم این استان از درآمد ناخالص داخلی بدون نفت و با نفت چقدر است؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج  خاطرنشان کرد: این استان تاکنون با وجود این همه ظرفیت نتوانسته نقش خاصی در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند که جای سوال است، عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه متوازن در دستور کار دولت قرار گیرد.

کیانی پور تصریح کرد: نظام بودجه و برنامه ریزی باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل این استان باشد و البته با وجود تلاش‌های صادقانه دولت هنوز این دیار از واژه محرومیت و نداری رنج می‌برد که انتظار می‌رود متولیان و برنامه ریزان توسعه در این زمینه تدبیری کنند.

وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگی که می توانند به توسعه استان کمک کنند بجز دو پتروشیمی شکل نگرفته که برای این مهم حمایت ویژه از سرمایه گذاری در دو بخش صنعت و کشاورزی در بودجه می تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: این استان به دلیل عقب‌ماندگی و محرومیت تاریخی در شرایط فعلی توان رقابت ندارد که باید سرمایه گذاران به صورت جدی حمایت شوند.

کیانی‌پور خواستار و افزود: یکی از کمک‌های ویژه دولت به این استان می‌تواند تاسیس مناطق آزاد تجاری باشد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه این استان کوچک از خیلی کشورهای دنیا حتی اسکاندیناوی و سوئیس ظرفیت های بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر در استفاده این استان از ظرفیت‌های قانون بودجه شامل تبصره ۱۸ و ۱۹ و همچنین بند «و» تبصره ۵ نگاه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha