• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98111410321
  • خبرنگار : 50264

مونسان:

هایپرها به فروش بیشتر صنایع‌دستی کمک می‌کنند

 هایپرها به فروش بیشتر صنایع‌دستی کمک می‌کنند

ایسنا/اصفهان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین افتتاح نخستین هایپر صنایع‌دستی کشور، از تاسیس و افزایش تعداد هایپرها و بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در آینده نزدیک خبر داد.

علی اصغر مونسان، در آیین افتتاح نخستین هایپر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در اصفهان که (دوشنبه ۱۴ بهمن ماه) در سرای عمادالملک اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از وضعیت تولید صنایع دستی اظهار کرد: تجاری سازی و کمک به فروش محصولات مسئله حائز اهمیتی است و در پی آن هستیم که تعداد این مراکز فروش از بیش از پیش افزایش بدهیم.

وی وضعیت فروش و صادرات را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون فروش صنایع‌دستی در مارکت‌های بزرگ و بازارهای خارجی بدون مشکل در حال انجام بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تاسیس هایپرمارکت‌های صنایع‌دستی و بازارچه‌های دائمی در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که بخشی از این اقدامات از طریق وزارتخانه و در قالب ایجاد هایپرها عملیاتی می‌شود.

 وی تاکید کرد: هایپرها به فروش هرچه بیشتر و عرضه صنایع دستی کمک می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت‌ها بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری مناسبی را در حوزه صنایع دستی انجام داده است.

ستار کیان‌پور، دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به ایجاد پلتفرم فیروزه، اظهار کرد: پلتفرم فیروزه از چند قسمت تشکیل شده و یک کار پژوهشی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، دانشگاه هنر و جمعی از هنرمندان اصفهان است. براساس این پلتفرم نقشۀ راهی را مشخص شده که چند جزء دارد.

وی ادامه داد: اولین جزء پلتفرم فیروزه، مرکز تحقیق و پژوهش به عنوان خانه خلاقیت است که با همکاری اداره میراث فرهنگی، معاونت فناوری ریاست جمهوری و مجموعه شهر هنر به زودی در خیابان ابن سینا افتتاح می‌شود و دارای هفت جزء ازجمله مباحث تجاری سازی، آی تی و بحث طراحی محصول های جدید است. 

کیانپور با شرح دومین مورد افزود: ما برای اینکه بتوانیم به بازار جهانی وارد شویم به شتاب دهنده نیاز داریم که با همکاری میراث فرهنگی و معاونت فناوری ریاست جمهوری این شتاب دهنده درحال شکلگیری است و در واقع ایجاد هسته‌های دانش بنیان برای تولید صنایع دستی است.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان درخصوص سومین جزء پلتفرم فیروزه گفت: سومین مرکزی که پیش بینی شده هُمای رحمت است که براین اساس و برای اولین بار توافق نامه‌ای میان اداره بهزیستی کل کشور، کمیته امداد، میراث فرهنگی، معاونت فناوری ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان بسته شد و مرکزی در منطقه 12 شهرداری درنظر گرفته شده که در فاز اول برای 500 نفر مددجوی بهزیستی که طرح شناسایی آنها انجام شده آموزش های لازم ارائه می‌شود تا آنها بتوانند تولید را انجام دهند.

وی با بیان اینکه موضوع فروش و مارکتینگ حلقۀ اصلی صنایع دستی است، ادامه داد: باتوجه به تجارب ما در حوزۀ فروشگاه‌های زنجیره ای و هایپرها، به این نتیجه رسیدیم که هایپر بهترین گزینه است که می‌تواند به هنرمندان کمک کند. دراین خصوص 14 مجوز گرفته شده که این هایپر، اولین مرکزی است که در اصفهان راه‌اندازی می‌شود اما 13 مرکز دیگر پیش‌بینی شده که سعی می‌کنیم در نیمۀ اول سال آینده افتتاح دومین و سومین مرکز را نیز داشته باشیم.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: این هایپر به عنوان یک مجموعه زنجیره‌ای شکل می‌گیرد و هنرمندان محصولات خود را ارائه کرده و محصولات آنها در این زنجیره گذاشته می‌شود و مزیت آن این است که یک جنس در همۀ زنجیره با یک قیمت مشخص ارائه می‌شود.

کیان پور با بیان اینکه بحث فضای مجازی و اینترنت نیز درنظرگرفته شده و براین اساس یک سایت سه زبانه شکل گرفته که همه موارد در آن قرار می‌گیرد، افزود: برای اولین بار برای محصولات یک کد 16 رقمی تعریف کردیم که با این کد دقیقا مشخص می‌شود چه کسی آن را در چه زمانی ساخته و برای ساخت آن صنایع دستی از چه متریالی استفاده کرده است که این موارد برای بحث اصالت کالا اهمیت دارد.

وی با اشاره به بحث شرکت‌های دانش بنیان، گفت: با معاونت فناوری ریاست جمهوری توافق شده که اولین کارخانه فناوری هنر و صنایع خلاق را در اصفهان داشته باشیم که این پلتفرم کامل را در آن کارخانه تجمیع کنیم و یک همبستگی و پیوستگی برای مجموعۀ شتاب دهندۀ جدیدمان به‌وجود بیاید.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به موضوع تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات تخصصی صنایع‌دستی در نمایشگاه امسال، ادامه داد: اصفهان 13 خواهرخوانده دارد که امسال در نمایشگاه صنایع‌دستی حضور داشتند و با بعضی از آن‌ها توافق نامه‌ای منعقد شده که براساس آن ما بتوانیم از یکسری امکانات آن‌ها استفاده کنیم، ازجمله اینکه هماهنگ کردیم تا آلمان یک مرکز در اختیار ما قرار دهد و همکاری متقابل و فروشگاه صادراتی در آنجا داشته باشیم.

کیان پور با تاکید بر موضوع مواد اولیه، گفت: به دنبال این هستیم که با کمک سرمایه‌گذارها و بخش‌های خصوصی یک شرکت مادرتخصصی تامین مواد اولیه داشته باشیم. با همکاری معاونت صنایع دستی نیز درحال آماده‌سازی یک مدیریت تولید هستیم تا پایشی بر روی اقلامی که برای صادرات نیاز داریم و اقلامی که برای تامین مواد اولیه می‌خواهیم انجام شود تا بدانیم چقدر از مواد اولیه از بیرون وارد شده و چقدر از داخل تامین می‌شود و درنهایت جمع بندی کنیم و این شرکت مادرتخصصی بتواند براساس نیازها به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین آیتم برای بازاریابی و مارکتینگ ویدئو است، تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع بعد از همۀ این موارد، تولید محتوا است و ما برنامه‌ریزی کردیم که ان‌شالله بتوانیم جریان‌سازی داشته باشیم؛ ضمن اینکه دو پویش با عنوان‌های "من ایرانی‌ام صنایع دستی را دوست دارم" و "من ایرانی‌ام گردشگری را دوست دارم" برگزار کردیم. 

کیانپور خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم پلتفرم فیروزه را به طور کامل انجام دهیم. قرار است توافق نامه‌ای بین بهزیستی کل کشور، کمیته امداد، میراث فرهنگی و معاونت فناوری ریاست جمهوری بسته شود تا پنج کارخانه صنایع خلاق و هنر در پنج استان برخوردار کشور تاسیس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha