• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98111511150

شهردار زرقان:

با سرمایه گذاران واقعی کنار می‌آییم

با سرمایه گذاران واقعی کنار می‌آییم
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس شهردار زرقان با اشاره به اینکه بسته‌های متنوعی برای سرمایه گذاری متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌های این شهر در حوزه‌های مختلف، تعریف شده است، گفت: با سرمایه گذاران واقعی کنار می‌آییم.

محمدحسین فروزان سهشنبه ١٥ بهمن در یک کنفرانس خبری با اشاره به روند جمعیت پذیری و مهاجرت گسترده به این شهر، عنوان کرد: در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی، گردشگری و بوم‌گردی به شکل ویژه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

او سرانه فضای سبز این شهر را به نسبت جمعیت بسیار بالا اعلام کرد و افزود: شهر زرقان به عنوان سومین شهر دارای سرانه فضای سبز کشور، به ازای هر نفر ١٧ تا ٢٠ متر سرانه دارد.

شهردار زرقان از این شهر به عنوان حد فاصله دروازه قرآن و ملل یاد کرد و گفت: این شهر در مسیر جاده ترانزیت و شاهراه اتصال شمال به جنوب کشور قرار دارد و با سومین حرم اهل بیت(ع) تنها ٢٥ کیلومتر فاصله دارد.

فروزان از ٤٨ هزار هکتار منطقه حفاظت شده ملی بمو در کنار این شهر به عنوان یکی از ظرفیت‌های این منطقه سخن گفت و افزود: داشته‌های منحصر بفرد این شهر، زرقان را به بهترین گزینه برای سکونت، صنعت و گردشگری، سرمایه گذاری تبدیل کرده است. 

او پارک ٤٠٠ هکتاری انقلاب در حریم شهر زرقان را از دیگر ظرفیت‌های این شهر در حوزه سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های پارک آبی، کارتینگ و دیگر ورزش‌های مفرح در این پارک هستیم.

شهردار زرقان در بخش دیگری از سخنانش از احداث و بهره برداری از یک فرهنگسرا و احیای کاروانسرای میراثی و تاریخی زکی خان در دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر زرقان به دنبال توسعه فضاهای تجمعات شهری است و در این راستا بسیاری از بسترهای اقدامات فرهنگی برای کارهایی همچون تئاتر، تعزیه و دیگر برنامه‌های هنری، فضاهای در اختیار خود را به شکل رایگان در اختیار فرهنگوران قرار می‌دهد.

فروزان همچنین در خصوص اختصاص عوارض ناشی از صنایع آلاینده به شهر زرقان و نحوه هزینه کرد، گفت: تاکنون مبلغی از این محل بعد از شهرستان شدن زرقان به این شهر اختصاص نیافته اما به محض تخصیص، در زمینه پروژه‌های فرهنگی، عمرانی و مرتبط با سلامت مردم هزینه خواهد شد.

او بودجه پیشنهادی شهرداری زرقان برای سال ٩٩ را بیش از ٢٦٠ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی و رکود در بسیاری از بخش‌ها با همکاری و همیاری شورای شهر، بیش از ٧٥ درصد از بودجه شهرداری در سال جاری محقق شده است.

شهردار زرقان خاطرنشان کرد: بودجه سال آتی شهر زرقان با سرفصل‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی تعریف شده و مهمترین اقدامات شهرداری در سال آینده احداث ترمینال جدید، توسعه فضاهای شهری، سالن‌های آمفی تئاتر و غیره و برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی خواهد بود.

شهردار زرقان یادآور شد که شهرداری این شهر آمادگی دارد به روش‌های مختلف از جمله مشارکت، BOT و ...با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha