• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98111511180
  • خبرنگار : 50102

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

نشر ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه؛ هدف جشنواره رسانه‌ای «راه آینده»

نشر ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه؛ هدف جشنواره رسانه‌ای «راه آینده»

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: از اهداف این جشنواره می‌توان به نشر خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه با رویکرد رسانه دیجیتال و فضای مجازی متناظر با فرهنگ جبهه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی، امروز ۱۵ بهمن ماه، در نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، در خصوص وظایف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان اسلامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد که در تلاش هستیم این وظایف را با استفاده از ابزارهای مختلف و شیوه‌های گوناگون به نحو احسن به جا آوریم.

وی ادامه داد: مسأله اول ترویج گفتمان اسلامی، همان گفتمانی است که امام خمینی (ره) آن را تبیین کردند و مسأله دوم مقابله با هجمه‌های دشمنان است. ما باید آنچه را وظیفه داریم امسال، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات استان مطرح کرد: امسال همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین سالگرد بیانیه گام دوم را نیز جشن خواهیم گرفت. یکی از مهم‌ترین مسائلی که این بیانیه به آن پرداخته، مسأله امیدبخشی نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

صاحبقرانی گلستانی بیان کرد: طبیعتا گام دوم انقلاب اسلامی گامی است که اتفاقات و رویدادهای مهمی در آن رخ خواهد داد؛ به خصوص اینکه این سالگرد پیروزی انقلاب، اولین سالی است که سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در میان ما نیست؛ بنابراین در تلاش هستیم در نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده»  دو محور مهم بیانیه گام دوم و همچنین محور جبهه مقاومت اسلامی (به ویژه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی) را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: آنچه که سازمان تبلیغات برای خود تعریف کرده، این است که یکی از عرصه‌ها و ابزارهای تبلیغ، تبلیغ نوین خواهد بود. ما امروزه در جهان با سبک جدیدی از تبلیغ روبه‌رو هستیم که یکی از آن‌ها تبلیغات نوین بوده است. ما تلاش کردیم در این جشنواره به عنوان یکی از کارهای سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فضای رسانه‌ای و تبلیغات گفتمان اسلامی، فضای مجازی را نیز وارد میدان کنیم.

مدیر کل تبلیغات استان اظهار کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به نشر خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه با رویکرد رسانه دیجیتال و فضای مجازی متناظر با فرهنگ جبهه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد. تلاش ما بر این خواهد بود که این جشنواره به یک جریان در فضای رسانه‌ای انقلاب اسلامی منتهی شود.

صاحبقرانی گلستانی خاطر نشان کرد: ویژگی بارز و منحصر به فرد این جشنواره همین مردمی و دلی بودن آن است؛ در این بازه زمانی خون پربرکت آن سردار شهید به آن موضوعیت بخشیده؛ اما این جشنواره منحصر به همین موضوع نخواهد بود. جشنواره «راه آینده» همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است تا سال‌های آینده نیز هزاران اتفاق خودجوش، جهادی و مردمی رخ دهد تا به این جشنواره موضوعیت بخشد.

وی افزود:نگاه جدید سازمان تبلیغات، مبنی بر مردمی کردن تبلیغ‌هاست؛ تمام مردم باید مبلغ خوبی‌ها شوند و از کنار موضوع‌ها و اتفاق‌های خوب در جامعه بی‌تفاوت عبور نکنند. افراد باید در فضای مجازی و رسانه نسبت به چنین اتفاق‌هایی واکنش نشان داده و حساس باشند.

صاحبقرانی گلستانی گفت: این جشنواره صرفا یک جلسه و گردهمایی نخواهد بود. قرار بر آن است  تا همین کارهای مردمی به یک جریان جاری تبدیل شود تا مردم دست به حرکات رسانه‌ای هر چند کوچک، بزنند.

در ادامه این نشست، سید تقی عالمی، دبیر این جشنواره گفت: از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تولیداتی به صورت مردمی و خودجوش صورت گرفته است؛ هدف ما در این جشنواره جمع‌آوری این گونه تولیدات از آغاز شهادت ایشان تا روز چهلم (۲۲ بهمن ماه) آن بزرگوار خواهد بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در محورهای جبهه مقاومت اسلامی، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خانواده و سبک زندگی، تولید علم و پیشرفت علمی، اقتصاد، اشتغال و رونق تولید، عدالت و مبارزه با فساد، جوان و نگاه به آینده، استقلال و امنیت و همچنین دشمن شناسی برگزار خواهد شد.

عالمی مطرح کرد: جشنواره راه آینده در دو قالب گرافیک پویا شامل موشن‌گرافیک، رئال موشن، مستند موشن، استوری موشن، استاپ موشن و کمیک موشن و همچنین در قالب گرافیک ایستا شامل پوستر، عکس نوشت، اطلاع نگاشت و نقاشی دیجیتال برگزار خواهد شد.

دبیر این جشنواره بیان کرد: چون حوزه برگزاری این جشنواره به فضای مجازی و رسانه مربوط می‌شود، بنابراین تصمیم بر آن گرفتیم تا قالب‌ها را نیز طوری انتخاب کنیم که در موضوع‌های مختلف امکان پرداخت به آن‌ها وجود داشته باشد. تاکنون که تنها یک فراخوان اولیه در فضای مجازی داشته‌ایم و ۳۴۰ اثر برای شرکت در این جشنواره دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نگاه ما در این جشنواره همواره بر آن بوده تا تولیداتی مردمی که برای شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده را جمع‌آوری کنیم؛ بنابراین قرار بر تولید محتوا برای این جشنواره نیست بلکه قرار بر جمع آوری تولیدات انجام شده خواهد بود.

عالمی مطرح کرد: مسأله مهم دیگر در این جشنواره، مورد توجه قرار دادن تولیدات مردمی است، نه تولیدات سازمانی و مجموعه‌هایی با ساختار حرفه‌ای. ما به سراغ افرادی خواهیم رفت که تاکنون معرفی و دیده نشدند و صرفا با روحیه و تخصص خود دست به تولید زده‌اند؛ بنابراین در این جشنواره نفرات برگزیده افرادی هستند که تاکنون برگزیده نبوده، جایزه نگرفته و حتی در جشنواره‌ای نیز شرکت نکرده‌اند.

دبیر این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات قبلا انجام شده درنتیجه نیازی به مهلت دادن و فراخوان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین فراخوان این جشنواره از همین امروز آغاز خواهد شد و تا حدود ۱۰ روز آینده فرصت برای جمع‌آوری تولیدات وجود خواهد داشت. از طرفی اگر افرادی تصمیم به تولید داشتند، در این مدت قطعا زمان کافی برای تولید اثر و ورود به رقابت خواهند داشت.

وی افزود: این جشنواره احتمالا تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت اما احتمال تمدید آن تا آخر بهمن ماه نیز وجود خواهد داشت. همچنین اختتامیه این جشنواره در اوایل اسفند ماه برگزار خواهد شد. افراد منتخب برای داوری، قطعا افراد برجسته و توانمند در همین حوزه خواهند بود

عالمی خاطر نشان کرد: محدودیتی برای شرکت و تولیدات خارج از شهر مشهد وجود نخواهد داشت؛ چراکه فضای مجازی نامحدود بوده و مرزی نخواهد داشت، اما در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولیدات مشهد بیشتر خواهد بود.

دبیر این جشنواره اظهار کرد: همچنین ارگان‌ها و مؤسساتی چون رسانه‌های نوین، تولیدات رسانه‌ای آستان قدس، حوزه هنری سراج، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...در این جشنواره با ما همکاری داشته‌اند.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولید شده خود را تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ از طریق تلگرام و یپام‌رسان ایتا با شناسه raheayandefest_ad@ و یا پست الکترونیک raaheayande@gmail.com ارسال کنند. برای آگاهی از ضوابط ارسال آثار و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به کانال اطلاع رسانی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) با شناسه raheayandefest@ و وب سایت rah-ayandeh.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha