• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98111712721
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان برگزار می‌کند:

مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین (س) در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس

مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین (س) در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان از برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت ام‌البنین (س) و تجلیل از مقام مادران شهدا با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی، خطیب برجسته کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس خبر داد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراسم سوگواری وفات حضرت ام‌البنین (س) و تجلیل از مقام مادران شهدا، روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه 98 ساعت ۱۸:۳۰ در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار می‌شود.

غلام احمدی‌پناه، هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد معرفت دینی همراه با بصیرت و ارائه الگو زن فداکار و مادر شهید عنوان کرد و افزود: مراسم سوگواری وفات حضرت ام‌البنین (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی، خطیب برجسته کشور و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد و از تمامی عاشقان اهل‌بیت (ع) و دلدادگان راه شهدا دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم رسانند.

حضور هیئت‌های رزمندگان اسلام در راهپیمایی 22 بهمن، تجدید میثاق با رهبری

احمدی‌پناه همچنین ضمن گرامیداشت ایام‌الله فجر عنوان کرد: هیئت‌های رزمندگان اسلام هرمزگان در سراسر استان با حضور در برنامه‌های دهه فجر به‌ویژه راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن که در سال 98 با چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصادف شده، با آرمان‌های امام (ره)، انقلاب مقدس اسلامی، مقام عظمای ولایت و شهدای راه انقلاب و اسلام به‌ویژه سردار دل‌ها تجدید میثاق خواهند کرد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان در ادامه با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: نقش هیئت‌های مذهبی در تبیین این بیانیه باید پیوست اجتماعی داشته باشد تا زمینه‌های مختلفی همچون کمک به نیازمندان و رفع آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی است

احمدی‌پناه با تأکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی است، افزود: امروز حضور گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات مردم در حوادث مختلف با سازمان‌دهی موکب‌های اربعین توسط هیئت‌ها تجربه‌ای شد که به‌واسطه آن توانستیم با فرمان شهید گران‌قدر حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان و همچنین زلزله کرمانشاه، سیل سیستان و بلوچستان، جاسک و بشاگرد حضور پیدا کرده و بخشی از آلام مردم را تسکین بخشیم.

وی ادامه داد: رسالت دیگر هیئت رزمندگان اسلام ایجاد بصیرت و معرفت دینی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌خصوص برای نسل جوان است که امید داریم با برگزاری برنامه‌های مختلف و دعوت از سخنرانان و اسلام‌شناسانی همچون حجت‌الاسلام مسعود عالی محقق شود.

باید گفتمان الگوی اسلامی پیشرفت در هیئت‌های مذهبی شکل بگیرد

رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان با بیان اینکه پدیده هیئت‌های مذهبی، پدیده‌ای مردم‌سالارانه است گفت: باید گفتمان الگوی اسلامی پیشرفت با تکیه‌بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در هیئت‌های مذهبی شکل بگیرد.

احمدی‌پناه در پایان الگوی مردمی سازی تبلیغ دین را از دیگر محورهای اقدامات نظری پیش روی هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha