• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98112014517
  • خبرنگار : 50182

اولین مرکز مراقبت‌های ویژه "سکته حاد مغزی" غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

ایسنا/کرمانشاه اولین مرکز مراقبت‌های ویژه سکته حاد مغزی غرب کشور و همچنین تنها مرکز مانیتورینگ بیماران مبتلا به صرع غرب کشور، امروز (20 بهمن) در بیمارستان فارابی کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر پیام محمدی رییس بیمارستان فارابی در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز تجمیعی SCU در غرب کشور است، گفت: این مرکز شامل هفت تخت، اتاق ایزوله، و مرکز بازتوانی با ارائه خدمات گفتاردرمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی است.

وی افزود: در این مرکز خدمات تشخیصی و درمانی سکته حاد مغزی بصورت تجمیعی ارائه می‌شود و افراد با مراجعه به این مرکز می‌توانند تا حدی از عوارض ناشی از سکته مغزی در امان بمانند.

محمدی تصریح کرد: سکته مغزی برای همه افراد محتمل است و از جمله علائم آن سنگینی دست و پا و اختلال در تکلم است و افرادی که با این علائم به این مرکز مراجعه می‌کنند، بلافاصله تحت درمان قرار گرفته و داروی خاصی برای آنها تزریق می‌شود.

وی افزود: با تزریق دارو، لخته خون ایجاد شده در رگ های مغز حل شده و از بین می‌رود و همین امر از بروز عوارض ناشی از سکته مغزی در فرد جلوگیری می‌کند.

به گفته رییس بیمارستان فارابی با تزریق این دارو حدود 30 تا 40 درصد از عوارض ناشی از سکته مغزی پیشگیری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه عمده بیماران مراجعه کننده به مرکز واجد شرایط تزریق این دارو هستند، یادآور شد: تنها برای کسانی که بالای 80 سال دارند اثربخشی دارو با تردید همراه است.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه در ادامه از راه اندازی تنها مرکز مانیتورینگ بیماران مبتلا به صرع غرب کشور در این بیمارستان خبر داد وافزود: تنها فوق تخصص صرع غرب کشور در بیمارستان فارابی فعال است و با راه اندازی این مرکز زمینه خدمات رسانی بهتری برای بیماران مبتلا به صرع فراهم می‌شود.

به گفته محمدی در این مرکز تمام بیماریهای تشنجی قابل تشخیص است.

رییس بیمارستان فارابی از صرف هزینه سه میلیارد تومانی برای راه اندازی این دو مرکز در بیمارستان فارابی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha