• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98112014849
  • منبع : نمایندگی ایلام

کتابخانه پیامبر اعظم(ص) ایلام افتتاح شد/ بهره‌برداری از 5 کتابخانه در استان در دهه‌ی فجر

کتابخانه پیامبر اعظم(ص) ایلام افتتاح شد/ بهره‌برداری از  5 کتابخانه در استان در دهه‌ی فجر

ایسنا/ایلام کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) محله رزمندگان ایلام با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، اقشار مختلف مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محله رزمندگان شهر ایلام افتتاح شد.

«مراد جلیلیان» ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در حاشیه‌ی این افتتاح ، اظهار کرد:  کتابخانه پیامبر اعظم(ص)دارای 28 هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف و دارای 600 نفر عضو است که برای افتتاح آن  یک میلیارد و  300 میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  بیش از 200 میلیون تومان تجهیزات رایانه‌ای، کتابخانه‌ای و سایر امکانات مورد نیاز به این کتابخانه اختصاص یافته و انتظار می رود با افتتاح این کتابخانه،  خدمات فرهنگی و کتابخوانی مناسبی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه به مردم ایلام و  محله رزمندگان ارائه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: این کتابخانه در 400 متر مربع در دو طبقه ساخته شده که  طبقه هم کف آن شامل  کتابخانه، مخزن کتاب و بخش کودک و طبقه دوم سالن مطالعه، کتاب های مرجع و خدمات رسانی به اعضا است و فضایی مناسب برای علاقه مندان به مطالعه را فراهم کرده است.

جلیلیان با بیان اینکه همزمان به دهه مبارک فجر 5 باب کتابخانه عمومی جدید در نقاط مختلف استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، و بیش از 4200 متر مربع به فضای کتابخانه های استان افزوده می‌شود، تصریح کرد:  کتابخانه شهدای «چشمه‌ماهی» هلیلان بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی افتتاح می شود،  کتابخانه «عباس آباد» دره شهر و سراب شهرستان ایوان دیروز در مراسمی  افتتاح شد و فردا صبح نیز کتابخانه عمومی «دشت عباس» شهرستان دهلران افتتاح می شود.

وی گفت: برای افتتاح این 5 کتابخانه 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی ها، اعتبارت عمرانی، اعتبارات بنیاد برکت سامل یک میلیارد تومان، اعتبار بافت های فرسوده یک میلیارد و  میلیون تومان500، اعتبارات کتابخانه های عمومی کشور و از محل اعتبارت نیم درصد شهرداری ها هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: با افتتاح این تعداد کتابخانه، تعداد کل کتابخانه‌های عمومی استان به 49 باب افزایش یافته و در طول 4 سال گذشته حدود 20 باب کتابخانه در استان ایلام ساخته و مجهز شده و هم‌اکنون تعداد منابع کتاب کتابخانه‌های عمومی استان  از 400 هزار عنوان به 700 هزار عنوان افزایش یافته که این افزایش منابع مدیون کمک‌های مردم در این کار عظیم فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha