• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98112115772
  • منبع : نمایندگی ایلام

مجتمع فرهنگی، تجاری سینمای ایلام کلنگ‌زنی شد

ایسنا/ایلام امروز در مراسمی با حضور استاندار ، شهردار ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی و اجرایی، مجتمع فرهنگی، تجاری سینمای ایلام کلنگ‌زنی شد.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم، اظهار کرد: آغاز ساخت و کلنگ زنی مجتمع فرهنگی تجاری سینمای ایلام در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوید بسیار خوبی برای علاقه مندان به هنر سینما در استان است.

وی گفت: ساخت این مجتمع فرهنگی، تجاری و سینمایی، آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی امید شهر ایلام،  فعالیت و تجهیز سالن های سینمایی در مجتمع های فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان نشان دهنده توجه مسئولان استان به ویژه استاندار در راستای ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای علاقه مندان به سینما و سایر هنرها است.

مدیرکل فرهنگ  وارشاد اسلامی استان ایلام با تقدیر از شهردار ایلام در راستای داشتن دغدغه های فرهنگی و همکاری و تعامل با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: وجود یک سینما به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی در شهر ایلام در ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان بسیار اثرگذار بوده و علاوه بر آن زمینه اشتغال برای تعدادی از جوانان هم استانی را فراهم خواهد کرد.

«طالب صادقیان»  شهردار ایلام در آیین کلنگ زنی این مجتمع، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی تجاری سینمای ایلام در زمینی به مساحت یک هزار و 615 متر مربع در 8 طبقه شامل سه سالن سینما، رستوران، کافی شاپ، فست فود، مراکز خرید، شهربازی مرکز بولینگ، بیلیارد و پارکینگ ساخته می شود.

وی گفت: سال97 تفاهم نامه ای سه جانبه بین شهرداری استان ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مالک خصوصی سینما، منوط به تغییر کاربری ملک از سینما به  فرهنگی، تجاری و سینمایی بر اساس رای کمیسیون ماده 5 استان منعقد شد و پس از انجام مراحل تهیه نقشه و دریافت مجوز پروانه کار، کلنگ این مجتمع امروز به زمین زده می شود.

شهردار ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود کار اجرایی ساخت این مجتمع حدود دو سال طول بکشد، تصریح کرد:  فاز اول احداث پردیس سینمایی امید شهر ایلام در مرداد ماه امسال کلنگ‌‌زنی شد واعتبار فاز اول آن 20 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری در نظر گرفته‌شده  که هم‌اکنون روند اجرایی مناسبی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha