• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98112719568
  • خبرنگار : 50233

رئیس پلیس راه استان سمنان عنوان کرد:

ایمن‌ترین وسیله نقلیه جاده‌های استان سمنان چیست؟

ایمن‌ترین وسیله نقلیه جاده‌های استان سمنان چیست؟

ایسنا/سمنان رئیس پلیس راه استان سمنان از سهم 73درصدی سواری‌ها از تصادفات منجر به فوت در این استان خبر داد و گفت: اتوبوس‌ها تنها یک درصد از کشته‌های امسال را به خود اختصاص دادند و از این منظر از ایمنی بیشتری برخوردار بودند..

سرهنگ تقی کبیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محور مشهد-تهران پرتلفات‌ترین محور این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده و لاین دامغان-سمنان با 19کشته بیشترین کشته جاده ای را در 10 ماهه امسال داشته است.

وی با بیان اینکه خودروهای سواری با 73 درصد بیشترین تلفات را در این داستان داشتند ادامه داد: موتورسیکلت‌ها با هشت درصد،وانت‌ها با هشت درصد، تریلی‌ها با سه درصد و اتوبوس‌ها با تنها یک درصد به ترتیب کمترین کشته‌ها را در محورهای این استان پهناور داشتند.
این مقام ارشد انتظامی از 12 تا 18 به عنوان پرتلفات‌ترین ساعات جاده‌های این استان نام برد و با اشاره به اینکه بخش اعظم محور پرتردد تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده افزود: 60درصد تصادفات استان در این محور طولانی که بیش از 640کیلومتر درازا دارد اتفاق افتاده است و لاین شمالی محور دامغان به سمنان با 19 کشته پرتلفات‌ترین بخش این محور است.
رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه در 10 ماهه امسال محوردامغان –سمنان با 19 کشته در صدر لیست جاده‌های پرتلفات استان قرار دارد اضافه کرد: محورهای سمنان-دامغان با 15 کشته، آرادان-سرخه با 12 کشته، میامی-سبزوار با 12کشته، دامغان-جندق با 9 کشته،سبزوار-میامی با 9 کشته و تهران-گرمسار با هشت کشته به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

وی از 239 کشته از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: لاین تهران-مشهد با 58 درصد کشته‌ها(93 نفر) بیشترین کشته در در 10 ماهه امسال داشته ادامه داد: همچنین 42 درصد تلفات که معادل 67 نفر است در لاین مشهد –تهران جان خود را از دست دادند به عبارتی 160 نفر از 239 کشته امسال این استان در دو لاین شمالی و جنوبی محور 640 کیلومتری تهران-سمنان-مشهد به وقوع پیوسته است.

وی از افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای کاهش تلفات جاده ای به عنوان یک راهبرد نام برد و گفت: همین فعالیت‌ها سبب شده که در استان با کاهش تلفات جاده‌ای روبرو باشیم. همچنانکه امسال شاهد کاهش سه درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای استان بودیم.
کبیری با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به کاهش تلفات نیست افزود: مردم، کاربران جاده، خودروسازها، رسانه‌ها و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم به مرور از حجم تلفات جاده‌ای در کشور و استان بکاهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha