• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98120503477
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

در پی انتشار شایعه‌ مضر بودن لبنیات برای ویروس کرونا

کاهش ۵۰ درصدی خرید شیر در چهارمحال و بختیاری/ لبنیات برای کرونا ویروس مضر نیست

کاهش ۵۰ درصدی خرید شیر در چهارمحال و بختیاری/ لبنیات برای کرونا ویروس مضر نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری شیوع بیماری کرونا در کشور ایران و بالتبع در سایر نقاط جهان موجی از نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است، در این بین شایعات فضای حقیقی و مجازی نیز بر این موضوع دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، طی هفته اخیر مطالبی مبنی بر اینکه مصرف لبنیات بر روند درمان مبتلایان به ویروس کرونا و افراد در معرض خطر تأثیر منفی دارد در فضای حقیقی و مجازی منتشر و این مسئله موجب کاهش خرید لبنیات به خصوص شیر شد، خبرنگار ایسنا این موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شده است.

ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا از کاهش ۵۰ درصدی مصرف شیر در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این مسئله به علت وجود شایعاتی مبنی بر مضر بودن مصرف لبنیات که دارای طبع سرد هستند بر انتشار ویروس کرونا به وجود آمد.

وی  افزود: این مسئله چالش بزرگی را برای دامداران استان به وجود آورده است و اگر روند کاهش خرید شیر و لبنیات ادامه داشته باشد قطعا دامداران با یک بحران جدی مواجه می‌شوند.

غریب توضیح داد: در حال حاضر شیر تولیدی دامداران توسط تعاون روستایی خریداری و برای استفاده در کارخانجات شیرخشک و فرآوری محصولات لبنی به آن‌ها فروخته می‌شود، اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا دامداران با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

تینا جعفری، متخصص تغذیه در خصوص مزایا و مضرات مصرف لبنیات در مواجه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تاکنون دستورالعملی مبنی بر منع مصرف لبنیات در مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا ویروس به پزشکان ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی مانند جوشاندن شیر و تهیه لبنیات از مراکز معتبر از این محصول استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha