• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98120806498
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اصفهان:

خیران برای تهیه مواد ضد عفونی وارد عمل می‌شوند

خیران برای تهیه مواد ضد عفونی وارد عمل می‌شوند

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان گفت: باید مردم آرامش داشته باشند تا بتوانند با ویروس کرونا مقابله کنند و خوشبختانه هم اکنون هیچ مشکلی در اصفهان نداریم.

فریبرز امیری در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مهمترین کاری که می توان برای مقابله با ویروس کرونا انجام داد بحث پیشگیری است که هر شخصی باید بهداشت فردی و توصیه‌های متخصصان را جدی بگیرد. باید آرامش بر مردم حاکم باشد تا بتوانند با این ویروس مقابله کنند و خوشبختانه هم اکنون هیچ مشکلی در اصفهان نداریم و تمام امکانات برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است.

وی افزود: برای مقابله با این ویروس بخش خصوصی نیز باید با بخش دولتی همکاری کند که این همکاری سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه ها در امور می شود. از خیران خواسته ایم که برای تهیه مواد ضد عفونی به منظور مقابله با کرونا وارد عمل شوند و همان طور که در تمام مباحث خیران وارد می شوند در این باره هم می توانند کمک زیادی به سیستم اجرایی اصفهان و شهروندان کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مواد ضد عفونی در دسترس همگان هست که خیران بتوانند ورود کنند، گفت: ساخت محلول ضد عفونی کار سختی نیست و خیران به راحتی می توانند این مواد را تهیه و در اختیار مردم قرار دهند. در کارگروه سلامت استان در این خصوص صحبت شد و برای تهیه محلول ضد عفونی نیاز به ترکیب ۴ ماده است که دانشگاه علوم پزشکی دستور ساخت آن را دارد.

امیری تصریح کرد: بحث تعطیلی مدارس بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است که این ستاد بر اساس گروه سنی دانش آموزان تشخیص می دهد که آیا نیازی به تعطیلی مدارس هست یا خیر. البته بسیاری از دانشگاه ها به دلیل وجود خوابگاه های دانشجویی و احتمال سرایت این بیماری، تعطیل شدند. نکته مهم این است که بتوانیم در رسانه ها افکار عمومی را مدیریت کنیم تا با آگاهی که حاصل می شود با یک سری افراد مغرض همراه نشویم.

وی افزود: اخبار موثق و مطمئن را باید از سرچشمه دنبال کرد و سخنگوی ما در بحث کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و هر آمار درستی را باید از ایشان دریافت کنیم تا خدای ناکرده بر اثر یکسری آمار اشتباه که برخی افراد می دهند ذهن مردم مشوش نشود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان، اظهار کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی در استانداری و فرمانداری های استان تشکیل شد و در کار گروه زیست محیطی و پدافند غیرعامل تصمیمات خوبی برای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ شد. رسانه ها باید با انتشار اخبار درست به آرامش مردم کمک کنند.

امیری خاطرنشان کرد: بنابراین در بحث پیشگیری از این بیماری و آموزش، مرتب در حال کار هستیم. همه دست به دست هم دهیم تا این مشکل را پشت سر بگذاریم و سوار موج سواری برخی افراد در فضای مجازی و رسانه های مغرض نشویم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha